Koskacukor: Calzone pizza - pestos csirke raguval

2015. október 13., kedd

Calzone pizza - pestos csirke raguval

Hétvégén edzés után bűnbe estünk, ugyanis már reggel elterveztem, hogy estére pizza lesz. Volt még egy fél üveg pestom és azon gondolkodtam, hogyan tudnám felhasználni. A fagyasztóba találtam egy egész csontos csirkemellet, amit megfőztem ugyanúgy, mintha levest készítenék. Fűszereztem az alaplevet, hagyma és fokhagyma került még mellé, majd puhára főztem. Miután kihűlt szálaira szedtem és így használtam fel a továbbiakban.
Kicsit melós, de megéri, mert nagyon finom lett.






Calzone pizza - pestos csirke raguval
Hozzávalók (6 db-hoz):
1/2 főtt csirkemell
1 kápia paprika
1 fej lilahagyma
3 evőkanál pesto
2 evőkanál olívaolaj
só, bors

Pizza tésztához:
150 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
150 g világos rozsliszt
10 g élesztő
kb. 2 dl hideg víz
1 teáskanál só
2 evőkanál extra szűzolívaolaj

1 tojás
5 dkg reszelt mozzarella

Elkészítés:
Kezdjük a tésztával ugyanis legalább 4 órát kell pihentetni, de a legjobb, ha egy éjszakára hűtőbe tesszük. A liszteket mérjük ki, morzsoljuk bele az élesztőt, adjuk hozzá a sót, a vizet és az olajat. Dagasszunk belőle jó rugalmas, könnyű tésztát. Kelesztő tálba téve helyezzük a hűtőbe, legalább négy órára.
A lilahagymát pucoljuk meg, vágjuk ketté, majd szeleteljük fel szép vékonyra a paprikával együtt. Az olívaolajat és a petot hevítsük fel, tegyük rá a hagymát és a paprikát és dinszteljük meg. Nem baj, ha jó szaftos és, ha egy picivel több olaj van rajta, mert a száraz csirke felveszi. Ízesítsük sóval, borssal, keverjük hozzá a szálakra szedett csirkemellet, majd melegítsük át. Hagyjuk kihűlni.
A tésztát osszuk 6 egyenlő részre. Nyújtsuk vékonyra, de ne annyira, hogy elszakadjon. A legjobb, ha egy picit ovális alakú, így sokkal könnyebb ketté hajtani. Halmozzuk az egyik felére a pestos csirke ragut, hajtsuk rá a tésztát, majd nyomjuk össze a tészta szélét. Sorakoztassuk sütőpapírral bélelt tepsire. Kenjük meg felvert tojással, szórjuk meg sajttal, majd pihentessük 30 percig.
Addig melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. Helyezzük a forró sütőbe 20-25 percre. Akkor jó, amikor szépen rásült a tetejére a sajt.
Vágjuk ketté tálaláskor és hagyjuk egy picit hűlni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...