Koskacukor: Gesztenyés-meggyes pohárdesszert

2016. január 5., kedd

Gesztenyés-meggyes pohárdesszert

Azt ígértem, hogy januárban nem sok desszert lesz, de azért egy-egy egyszerű bűnözés belefér. Bár én most ilyen lightos étkezésen vagyok, mert azt hiszem megterhelte a sok zsíros, hagymás, káposztás étel az epémet. Így most maradt, a gyümölcs, zöldség, diétás ebéd és a reggeli pirítós, no meg a tea és sok víz. Nem is normális az ami megy ünnepek alatt, de mit tudunk tenni. Mindenki szeret készülődni és vendégül látni, visszautasítani meg nem illik. Még, ha egy-egy falatokat eszünk, akkor is ebédről vacsorára menni... :) De szerintem ezzel nem csak én vagyok így, és mások is januárba megpróbálnak kicsit könnyebb ételeket készíteni. Én is így fogok tenni, tehát maradok a kevés, egyszerű desszerteknél és a könnyű ebédeknél és ilyen receptekkel lesz tele a január.
Ezt a finom rumos gesztenyés desszertet adagolhatjuk kisebb poharakba is illetve vendéglátós estékre is jó ötlet lehet. A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin 2016. januári számában is.







Gesztenyés-meggyes pohárdesszert
Hozzávalók 4 pohárhoz:
25 dkg Maroni fehérarany gesztenyepüré
25 dkg mascarpone
3 evőkanál rum
1 teáskanál vaníliakivonat
nyírfaporcukor (elhagyható) 
50 dkg fagyasztott, magozott meggy
1 dl vörösbor
2 evőkanál nyírfacukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
16 babapiskóta
1 dl tej
5 dkg étcsokoládé
1/2 dl habtejszín

Elkészítés:
A felengedett, áttört gesztenyepürét habosra keverjük a mascarponéval, ízesítjük 2 evőkanál rummal és a vaníliakivonattal. Ízlés szerint adhatunk hozzá porcukrot. Habzsákba töltjük.
A meggyet felfőzzük a vörösborral, a cukorral, a fahéjjal és a szegfűszeggel. Addig rotyogtatjuk, amíg be nem sűrűsödik – ez legfeljebb 1 óra.
A tejhez teszünk keveset a meggy levéből, majd megforgatjuk benne a kettétört babapiskótákat. A poharakba először 3-4 piskótadarab kerül, erre kanalazunk a meggyből, majd a habzsákból gesztenyekrémet nyomunk rá. A rétegezést ebben a sorrendben megismételjük.
Az étcsokoládét gőz fölött felolvasztjuk, hozzáadunk 1 evőkanál rumot, majd a tejszínnel simára keverjük. A pohárdesszertek tetejét ezzel koronázzuk meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...