Koskacukor: Tejfölös-vaníliás gofri, házi erdei gyümölcs lekvárral

2016. január 20., szerda

Tejfölös-vaníliás gofri, házi erdei gyümölcs lekvárral

Az édességeket kicsit száműztem mostanában. Desszert, péksüti vagy bármilyen krémes, almás, diós stb. finomságokat hanyagoltam. Egyrészt nem is kívántam, másrészt pedig a január egyébként is arról szól, hogy elkezdjük az diétát. Egy kiadós leves után  már nem nagyon szokott második lenni. Nem kínlódok vele, mert úgyis ránk marad. Arra gondoltam, hogy olyan régen sütöttem gofrit, elő a sütővel és nekifogtam. Frissen nagyon jó ropogós!







Tejfölös-vaníliás gofri, házi erdei gyümölcs lekvárral
Hozzávalók:
10 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 teáskanál sütőpor
1 evőkanál nyírfacukor
csipet só
125 ml tejföl
125 ml tej
1 vaníliarúd kikapart belseje
6 dkg olvasztott vaj

Erdei gyümölcs lekvárhoz:
40 dkg vegyes erdei gyümölcs
1 dl vörösbor
4 evőkanál nyírfacukor
2 teáskanál vaníliakivonat

szóráshoz: porcukor

Elkészítés:
A gofri hozzávalóit turmixgépbe tesszük, majd krémesre, csomómentesre turmixoljuk. Ez az egyszerűbb változata, a másik pedig, hogy habverővel szép simára keverjük. 1 órát a hűtőbe pihentetjük, addig elkészítjük a lekvárt.
Az erdei gyümölcsöt tapadás mentes edénybe felforraljuk a vörösborral, nyírfacukorral és vaníliakivonattal ízesítjük. Addig főzzük közepes lángon, amíg magától besűrűsödik.
A gofri tésztáját kivesszük a hűtőből és kivajazott forró sütőre csurgatunk belőle egy kisebb merőkanálnyit. Lecsukjuk és 3-4 perc alatt készre sütjük.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni, így a párától nem fog megpuhulni. Amint egymásra helyezzük melegen elkezd puhulni, viszont így is nagyon finom marad.
Lekvárral és porcukorral tálaljuk!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...