Koskacukor: Toast kenyér

2016. január 28., csütörtök

Toast kenyér

Még vasárnap bedagasztottam egy adag, majdnem kalács tésztának mondható kenyeret. Ami végül kicsit tovább is maradt szobahőmérsékleten illetve véletlen kisebbre toltam a formát, ami miatt kelésnél eléggé kijött a formából. No, de majd lesz belőle valami. Úgysem akartam fotózni, mindegy. Házi disznósajt, májas, tepertő és abált szalonna mellé tökéletes lesz. Na jó, ezt azért osztottam meg, hogy kicsit irigykedjetek. Betettem a sütőbe és miután kiszedtem a formából csak ámultam. Hogy ez milyen szép lett! Pille könnyű és isteni ropogós héja van. Esküszöm, ha akartam volna sem lett volna ilyen finom és szép. :)






Toast kenyér
Hozzávalók:
20 dkg fehér tönkölyliszt
20 dkg fehér liszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
3 tojás sárgája
2,5 dkg élesztő
1 evőkanál cukor
2,5 dl víz
7 dkg tejföl
1 teáskanál só
3 dkg olvasztott vaj

Elkészítés:
A liszteket dagasztótálba kimérjük, hozzáadjuk a tojások sárgáját, a sót és a cukrot. Az élesztőt a tejfölbe morzsoljuk, krémesre keverjük, majd ezt is belekanalazzuk. Víz hozzáadásával összeállítjuk a tésztát, majd olvasztott vajjal együtt rugalmas tésztát dagasztunk belőle.
Kelesztőtálba tesszük, 2 óra hosszára szobahőmérsékleten hagyjuk. Enyhén lisztezett felületre borítjuk, átgyúrjuk, majd vastagabb kb. 20 cm hosszú hengert formázunk belőle.
Lisztezett kenyérformába tesszük, duplájára kelesztjük. Akkor lesz ilyen szép formás, ha hagyjuk túl kelni a formán. Ez nem azt jelenti, hogy túlkelesztjük a tésztát, hanem kisebb helyet hagyunk neki, így magasabbra nő, mint a forma.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 45 perc alatt készre sütjük.
Rácsra téve hagyjuk hűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...