Koskacukor: Ragacsos csirkecombok

2013. június 24., hétfő

Ragacsos csirkecombok

Valami egyszerűt, de különlegeset szerettem volna enni, amivel nem kell sokat foglalkozni és egy kenyér sütés is belefér az időbe. Nigella Express szakácskönyvébe találtam ezt a fincsi csirkecombos receptet, amivel tényleg nincs semmi probléma, csak nagyon oda kell figyelni, mert a végén perceken múlik az, hogy csinálunk magunknak felesleges plusz 20 perces munkát e vagy sem. Sütés közbe locsolgatni kell a finom szafttal, ami édes és mikor én úgy gondoltam, nah még 5 perc és kész... annak csak 3-nak kellett volna lenni.  A combokkal semmi nem lett, de a méz oda sült az aljára és sikálhattam... :) De megérte! Nagyon finom!



Hozzávalók:
6 db csirke alsó comb (bőröstől)
1,5 dl almalé
1 ek. méz
1 ek. szójaszósz
1 ek. olaj
1 késhegynyi fahéj
1 kk. só
1 fej fokhagyma

Elkészítés:
A páchoz keverjük el az almalével a mézet, a szójaszószt, az olajat és a fahéjat. ( A recept írt még csillagánizst is, kutattam utána, de itt Makón nem lehet ilyet kapni, így ez kimaradt. ) Kenjük be a combokat és egy éjszakára tegyük hűtőbe. Sütés előtt picit sózzuk meg, de éppen csak. Egy tepsibe szósszal együtt borítsuk bele, a fokhagyma gerezdeket szórjuk rá és alufólia alatt süssük 200°C-on 20 percig, majd fólia nélkül folyamatos locsolgatással és forgatással még legalább 40-45 percet, amíg nem lesznek körbe szép pirosak.
Rozmaringos újkrumplival tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...