Koskacukor: Meggy és cseresznye

2013. június 26., szerda

Meggy és cseresznye

Imádom azt az időszakot, amikor a zöldségesnél rengeteg friss zöldség és gyümölcs féléket lehet látni. Egyszerűen csak a gyümölcsös sütik, a rakott zöldségek, a saláta félék, főzelékek, szószok jutnak eszembe. Mostanában gyakrabban is készítek hasonló ételeket.
Még mindig maradtam a meggynél és a cseresznyénél, az utóbbit egyik ügyfelemtől kaptam, amit nem akartam csak úgy magában elfogyasztani, végül süti lett belőle.
A gyümölcs levesek közül egyik kedvencem a meggy, de nem akartam hagyományos módon elkészíteni, egyik nap láttam valamelyik blogon vörösborral készült krémlevesként. Hááát... egyből megtetszett. Bevallom nem emlékszem már, hogy kinél láttam, ízlés szerint készítettem el.

Vörösboros meggy krémleves

Hozzávalók:
50 dkg meggy
6 szem szegfűszeg
1 kk. őrölt fahéj
3 ek. nyírfacukor
1 dl tejszín
1 ek. szamóca ízű pudingpor
1,5 dl félédes vörösbor




Elkészítés:
Tegyük fel a meggyet annyi vízzel, hogy éppen ellepje, adjuk hozzá a cukrot a szegfűszeget és a fahéjat és a vörösbort. Főzzük puhára, majd turmixoljuk simára. (A szegfűszegeket előtte vegyük ki. Jó, ha pontosan tudjuk hány darabot tettünk bele, így biztos nem marad benne egy sem.) A tejszínt keverjük ki a pudingporral, adjunk hozzá egy kicsit a meggyléből, majd sűrítsük be vele. Hűtsük ki, majd tegyük hűtőbe. Hidegen az igazi!


Cseresznyés clafoutis

Hozzávalók:
40 dkg cseresznye
8 dkg porcukor (nyírfacukor)
10 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
5 dkg fehér liszt BL55
3 dl tej
2 dl tejszín
3 nagy tojás
1 vaníliarúd kikapart belseje
1 csipet só



Elkészítés:
A cseresznyét magozzuk ki és vágjuk ketté. Egy 28 cm átmérőjű pite forma aljára szórjuk el egyenletesen. (Nekem tapadás mentes bevonatú formám van, így ez nem kellett vajaznom és liszteznem.) A tojásokat verjük fel a porcukorral kb. 6-7 percen keresztül, majd öntsük hozzá szép lassan a tejet és a tejszínt. A liszteket keverjük össze, adjuk hozzá a sót, a vanília rúd kikapart belsejét, majd  szórjuk a tojásos-tejes keverékhez. Ügyeljünk arra, hogy csomómentes legyen. Öntsük a cseresznyére.
Előmelegített 200°C-os sütőbe süssük 20 percen keresztül. Akkor jó, ha a teteje arany színű.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...