Koskacukor: Hamburger vacsira

2013. június 29., szombat

Hamburger vacsira

Ma megkérdezte a párom, hogy mi legyen a vacsora. Ebből gondoltam, hogy nem valami saláta félét szeretne enni. Pizza múlt héten volt, tortilla sem olyan rég, nem volt semmi gyors ötletem, de neki... HAMBURGER
Egyből eszembe jutott, hogy régebben láttam Limaránál gyönyörű hamburger zsemléket.Elkészítettem... Nem hittem, hogy lehet ilyen finom és szép bucikat készíteni. A recept tökéletes és gyorsan kész van. Köszönöm szépen!
A húspogiért nem én voltam a felelős, úgy láttam mindent bele alapon ment, de bevallom nagyon ízlett, így meg kell örökítenem a receptet.



Hozzávalók a hamburger zsemlékhez (4 db kb. 135g-osak):
10 dkg BL80-as fehér liszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
5 dkg joghurt
2 dkg olaj
1 kk. só
1 ek. cukor
kb. 2 dl langyos tej
1 dkg élesztő
1 db kicsi tojás

1 db tojás a kenéshez
szezámmag

Elkészítés:
A cukrot és az élesztőt keverjük 1 dl langyos tejhez, majd hagyjuk 15 percig felfutni. A liszteket mérjük ki, adjuk hozzá a sót, a tojást, a joghurtot, az olajat, majd a tejben felfuttatott élesztőt. Könnyű tésztát dagasztunk belőle. A maradék tejet a vége felé adjuk hozzá. Mivel én nem teljesen fehér lisztből készítettem, ezért több folyadékot vett fel. 1 óra alatt kelesszük duplájára. Gyúrjuk át még egyszer, majd vágjuk 4 egyenlő részre. Formázzunk zsemléket. Limaránál van egy videó erről, ami nagyon szuper, követtem a mozdulatokat és bevált, nagyon aranyos bucik lettek. Helyezzük zsírpapírral bélelt gáztepsire és kelesszük ismét 30 percig. Mielőtt betolnánk a sütőbe, kenjük meg felvert tojással és szórjuk meg szezám maggal. Ez idő alatt előmelegítjük a sütőt 180°C-ra és kb. 20 perc alatt pirosra sütjük


Hozzávalók a húspogácsához (4 nagy pogi jön ki):
35 dkg darálthús
2 ek. zabpehely beáztatva
1 tojás
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 kk. pirospaprika
1 tk. majoranna
1 tk. mustár
1 kk. pirosarany
1/2 kk. őrölt kömény
1 tk. worchester szósz
só, bors

olívaolaj

Elkészítés:
A húshoz hozzákeverjük a fűszereket, a tojást és az apróra darabolt vöröshagymát. Állni hagyjuk legalább 1 órát, majd 4 nagy pogácsát gyúrunk belőle. Kevés olajon megsütjük.

Bármilyen zöldséggel finom, tettem bele salátát, uborkát, paradicsomot, retket, paprikát és lila hagymát.
Tegnap készített a párom finom körözöttet, így az is került bele 1-1 evőkanállal.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...