Koskacukor: Hajdina lisztes kenyér

2015. augusztus 26., szerda

Hajdina lisztes kenyér

Régen nagyon nem voltam barátságba a hajdinával, talán lehet, hogy nem megfelelően készítettem el, de első kóstolás után a kukába landolt. Azután megpróbálkoztam a hajdina liszttel. Használtam már sütibe és egyáltalán nem azt az ízt kölcsönözte, amit akkor kóstoltam. Most kenyér tésztájába csempésztem bele. Megváltozott az illata és az íze is egy picit megváltozott, de pozitív irányba. Jó volt, hogy nem a szokásosat fogyasztottam reggelire. Egyébként a hajdina nagyon egészséges, lassan felszívódó szénhidrátot és sok fehérjét tartalmaz. Ezen kívül ásványi anyagokban gazdag, mint például vasban, cinkben, kálciumban, magnéziumban és rézben. B vitaminokat is jelentősen tartalmaz. Használjuk bátran sütésnél!









Hajdina lisztes kenyér
Hozzávalók:
100 g hajdina liszt
150 g fehér liszt
200 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
7 g só
15 g élesztő
2 evőkanál dió olaj
60 g tejföl
1 evőkanál fehérborecet
kb, 2,5 dl langos víz

Elkészítés:
A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a sót, az ecetet és az olajat. Az élesztőt morzsoljuk a tejfölbe, keverjük ki, majd adjuk a kimért liszthez. Folyamatos víz hozzáadásával dagasszunk belőle rugalmas, könnyű, nem kemény tésztát. Kelesztő tálba téve hagyjuk duplájára kelni. Ezután hajtogassuk át egyszer a tálba úgy, hogy mindig a tésztát áthajtjuk a másik oldalra és körkörösen haladunk. Ismét hagyjuk kelni kb. 40 percet. Gyúrjuk át finoman, formázzuk meg, majd lisztezett formába téve pihentessük 30 percig. Ez idő alatt melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. A megkelt tésztát vágjuk be, spricceljük meg vízzel, majd helyezzük a sütőbe. 10 perc után csökkentsük a hőmérsékletet 180°C-ra és süssük további 35-40 percig. Rácsra téve hagyjuk kihűlni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...