Koskacukor: Áfonyás-málnás crumble gluténmentesen

2017. szeptember 21., csütörtök

Áfonyás-málnás crumble gluténmentesen

Az utóbbi időben a gyors desszertek híve vagyok, de azért odafigyelek arra, hogy egészséges is legyen. Szülés után arra törekedtem, hogy legalább egy öt kilót felszedjek, ami meg is maradjon ahhoz, hogy ne nézzik ki úgy, mint egy anorexiás. Most már egy ideje tartom ezt a súlyt, a következő pont amit vártam, hogy eljuthassak edzőterembe. Megfogadtam, hogy szeptembertől elkezdem. Először a heti kettővel próbálkoztam, de olyan gyorsan belejöttem, hogy a következő héten már bérletet vettem. Hiányzott!!! De nagyon! Szerencsére nem befolyásol semmit, kicsit izgultam, mert Emma még tejcsizik. Itt egy szuper egészség barát desszert bármikorra!
A recept megjelent a Kifőztük gasztromagazin szeptemberi számában is. Az alapanyagok nagy része a Magosbolt webshopjából könnyen beszerezhetőek.









Áfonyás-málnás crumble gluténmentesen
Hozzávalók:
25 dkg áfonya
25 dkg málna
2 evőkanál nyírfacukor
2 teáskanál étkezési kukoricakeményítő

a morzsaréteghez:
5 dkg kókuszliszt
5 dkg mandulaliszt
5 dkg apró szemű zabpehely
3 evőkanál kókuszreszelék
5 dkg kókuszvirágcukor
10 dkg hideg vaj

a tetejére:
szeletelt mandula

a tálaláshoz:
vaníliafagylalt
2 dl habtejszín (30% zsírtartalmú)
1 vaníliarúd 
3 dkg nyírfacukor
1,5 dkg víz

Elkészítés:
Az áfonyát és a málnát megmossuk, lecsepegtetjük, megszórjuk a nyírfacukorral és a keményítővel. 26 cm átmérőjű piteformába vagy tetszőleges hőállő tálba halmozzuk. A morzsaréteg hozzávalóit összegyúrjuk, de a tésztának nem kell teljesen összeállnia. A gyümölcsre szórjuk, majd meghintjük szeletelt mandulával. Előmelegített, 180 fokos sütőben 20 perc alatt készre sütjük.
A vaníliarudat kisebb darabokra vágjuk, és a vízhez adjuk a nyírfacukorral együtt. Felforraljuk, és további 5 percig nagy lángon főzzük, végül leszűrjük. Hozzáadjuk a tejszínt, és habszifonba töltjük. 3-4 órára hűtőbe tesszük.
A forró, gyümölcsös morzsasüteményt vaníliafagylalttal és a tejszínhabbal tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...