Koskacukor: Mustáros - parmezános csirkemmel, balzsamecetes édesburgonyával és zöldbabbal

2015. december 10., csütörtök

Mustáros - parmezános csirkemmel, balzsamecetes édesburgonyával és zöldbabbal

Egyik kedvenc köretem az édesburgonya, ezért gyakran választom. Legtöbbször eddig úgy sütöttem sütőben, hogy befűszereztem, meglocsoltam olívaolajjal, de most arra gondoltam, hogy kipróbálom balzsamecettel. Nagyon jó választás volt. Salátához is keverhetjük, de magában is szívesen fogyasztható. Tudom, tegnap is csirkés receptet hoztam, így legalább nehezebb a választás.







Mustáros - parmezános csirkemmel, balzsamecetes sült édesburgonyával és zöldbabbal
Hozzávalók:
80 dkg csirkemellfilé
1 fej vöröshagyma
3 evőkanál olívaolaj
3 gerezd fokhagyma
1 rozmaringág
10 bazsalikomlevél

frissen őrölt bors
2 teáskanál magos dijoni mustár
1,5 dl száraz fehérbor
2 dl tejszín
5 dkg reszelt parmezán

Balzsamecet édesburgonyához:
3 nagy édesburgonya
30 dkg vágott zöldbab
3 evőkanál balzsamecet
3 evőkanál extra szűz olívaolaj

frissen őrölt bors

Elkészítés:
A csirkemellet felszeleteljük ügyelve arra, hogy ne legyen nagyon vékonyak. Megpucoljuk a vöröshagymát és a fokhagymát. A vöröshagymát ketté vágjuk, felszeleteljük, míg a fokhagymát összetörjük és felaprítjuk. Olívaolajon megfuttatjuk, ráhelyezzük a csirkemellfilét, majd hozzátesszük a friss fűszereket. Sóval és frissen őrölt borssal ízesítjük. A hús mindkét oldalát fehéredésig pirítjuk. Felöntjük fehérborral, hozzákeverünk két teáskanál magos dijoni mustárt, puhára pároljuk. A végén a tejszínnel és a parmezánnal összefőzzük.
Az édesburgonyát meghámozzuk, vékony csíkokra szeleteljük. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük a zöldbabbal együtt. Ízesítjük sóval, borssal, meglocsoljuk olívaolajjal és balzsamecettel, majd jól átforgatjuk. Előmelegített 180°C-os sütőbe 30 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...