Koskacukor: Szezámmagos, kínai sertéscsíkok

2015. december 1., kedd

Szezámmagos, kínai sertéscsíkok

Kicsit szomorkás hangulatban vagyok tegnap óta, de megpróbálok pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, csak kapnék egy picit jobb híreket. Próbálom elterelni a figyelmemet a szokásos dolgokkal, mint a sütés-főzés és a blog írás. Ahelyett, hogy édességekbe fojtanám magam, inkább betettem a sütőbe egy extrákkal tele vega rakott tésztát és kipróbáltam a pénteki Black Friday akciók alkalmával vásárolt gyümölcscentrifugámat. Szuper erős és nagyon finom, cékla-répa-narancslevet készítettem. Reggelire, éhgyomorra ennél nem is kell több, főleg, ha ismét Pestre kell menni és a korán keléstől már rosszul vagyok. Tudom, tisztában vagyok vele, hogy a centrifugálás által a rostok távoznak a gyümölcs illetve zöldségléből, de egy-két evőkanállal visszalehet tenni belőle nyugodtan és még így is iható marad. Balázs már többször nézegette bevásárlásnál az áruházakba a frissen facsart narancsleveket a hűtőbe, de akárhogy is nézzük azért van benne tartósítószer vagy valamilyen adalékanyag. Ebbe pedig biztos nincs és kedvünkre variálhatjuk, frissen fogyaszthatjuk. Napi 2 dl reggelire a legjobb vitamin bevitel!
Na jó, elkanyarodtam a szomorkás hangulatomtól, a gyümölcscentrifugáláson keresztül minden másig, miközben nem is ezekkel kapcsolatos receptet osztok meg most veletek.
Régen a kínai ételre rá sem tudtam nézni, aminek szerintem azaz oka, hogy gyorsétteremben kóstoltam először. Ma már itthon is bátrabban készítek, de az osztriga, hal szósz még nincs a készleteimben.







Szezámmagos, kínai sertéscsíkok
Hozzávalók (4 személy részére):
80 dkg sertés comb
2 kaliforniai paprika
2 répa
1 fej lilahagyma
6 evőkanál sötét szójaszósz
3 evőkanál szezámolaj
3 evőkanál rizsecet
3 kávéskanál só
1 kávéskanál őrölt feketebors
1 teáskanál őrölt szegfűbors
2 teáskanál méz
2 evőkanál szezámmag
4 evőkanál olaj

Elkészítés:
A sertéscombot vékony csíkokra vágjuk. Kikeverjük a szójaszószt, a szezámolajat, a rizsecetet, a mézet illetve a fűszereket, majd a húshoz adjuk. A legjobb wokban dolgozni, ha van otthon ilyenünk, akkor vegyük elő, ha nincs akkor egy magas falú serpenyőt. Felhevítjük benne az olajat, beletesszük a húst, majd fehéredésig pirítjuk. A lilahagymát megtisztítjuk, félbevágjuk és vékonyra szeleteljük. A répát meghámozzuk, majd amilyen vékony csíkokra tudjuk feldaraboljuk. A paprikát kimagozzuk, zsülienre vágjuk. A lepirított húshoz adjuk a zöldségeket, hozzáöntünk kb. 2 dl vizet és magas lángon főzzük tovább. Miután felforrt és a zöldségek összeestek, a hőmérsékletet csökkentjük és addig főzzük, amíg a hús megpuhul. A vége felé megszórjuk szezámmaggal ízlés szerint.
Főtt jázmin vagy basmati rizzsel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...