Koskacukor: Puszedli kocka

2015. december 23., szerda

Puszedli kocka

Az idén nem készült mézeskalács, mert sajnos nem volt időm. Mindig advent első vasárnapján sütöm, de más dolog miatt elmaradt. Helyette arra gondoltam, hogy megsütöm sütemény formában. Tavaly készítettem már hasonlót "Mézeskalács marcipánnal, szilva lekvárral" címmel, ebből indultam ki és alkottam meg ezt a variációt. Ma este már nekem is sikerült belevetnem magam a karácsonyi sütögetésbe és azt kell mondanom hamar el is készültem vele. Csupán egy tortát és egy fantasztikus diós kalácsot sütöttem, aminek holnap hozom is a receptjét, mert nem is én lennék, ha nem variáltam volna át a korábbi mákosomat.







Puszedli kocka
Hozzávalók (20x20 cm-es tepsihez):
Piskótához:
1 bögre fehér tönkölyliszt
1/4 bögre zabliszt
1 evőkanál holland kakaópor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
1/4 bögre méz
1/4 bögre nyírfacukor
1 tojás
6 dkg olvasztott vaj
1/2 bögre kefír

Töltelékhez:
15 dkg aszalt szilva
10 dkg marcipán
3 evőkanál házi sűrű szilvalekvár

Tetejére:
7 dkg étcsokoládé
2 dkg vaj
1 evőkanál holland kakaópor
2 evőkanál nyírfacukor

Elkészítés:
A liszteket kimérjük, hozzáadjuk a kakaóport, a mézeskalács fűszerkeveréket és a szódabikarbónát. A vajat kihabosítjuk a cukorral és a mézzel, hozzáadjuk a tojást és az olvasztott vajat. Amikor már elérte a krémes állagot, beletesszük a kefirt illetve két részletben a száraz alapanyagot. Csomómentesre keverjük. Sütőpapírral bélelt formába helyezzük.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 15-20 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!
Az aszalt szilvát, a marcipánnal és a szilvalekvárral késes robotgépbe tesszük, krémesre turmixoljuk.
A kihűlt piskótát kettévágjuk, megkenjük a töltelékkel, majd ráhelyezzük a piskóta lapot.
Felolvasztjuk gőz felett az étcsokoládét a vajjal, hozzáadjuk a kakaóport és a nyírfacukrot. Addig melegítjük, amíg a cukor el nem olvad. A sütemény tetejére öntjük, hagyjuk megdermedni. Kisebb kockákra szeljük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...