Koskacukor: Spentós rakott krumpli

2013. szeptember 25., szerda

Spentós rakott krumpli

Múlt héten megláttam a friss spenótot a zöldségesnél és egyből eldöntöttem, hogy valamilyen spenótos ételt fogok készíteni. Spenótos lasagne-t és Spenótos pennét készítettem már, gondoltam krumplival sem lenne rossz. Igazából ez egy ötlet lenne, mint újdonság azoknak, akik szintén szeretnek húsmentes napokat tartani.



Spenótos rakott krumpli 
Hozzávalók (2 fő):
6 közepes krumpli
2 marék friss spenót
5 dkg vaj
kb. 3 dl tej
1 púpos ek. tk. tönkölyliszt
2 tojás
só, bors, szerecsendió
10 dkg fetasajt

Elkészítés:
A krumplit főzzük meg héjában, amíg meleg szedjük le és hagyjuk kicsit hűlni.
Forrásban lévő vízbe dobjuk bele a megmosott spenótot, főzzük 10 percig, majd szűrjük le és vágjuk apróra. Én nem szeretem turmixolni, szerintem jobb, ha vannak benne nagyobb darabok is.
Készítsünk közben besamelmártást. A vajat olvasszuk fel, adjuk hozzá a lisztet, keverjük el, majd fokozatosan öntsük hozzá a tejet addig, míg egy sűrű mártást nem kapunk. (De ne legyen olyan, mint a puding :) ) Adjuk hozzá a spenótot és fűszerezzük, sózzuk. A krumplit vágjuk karikákra, majd egy kis jénaiba kezdjük pakolni. A spenótos besamelmártás miután egy picit hűlt, a két felvert tojást keverjük hozzá és rétegezzük a krumplival. Nekem 3 réteg lett. A tetejét szórjuk meg fetasajttal. Előmelegített 200°C-os sütőbe süssük addig, amíg rá nem pirul a tetejére a sajt, illetve a mártás már nem híg.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...