Koskacukor: Tejfölös-mustáros húsleves

2013. szeptember 22., vasárnap

Tejfölös-mustáros húsleves

Párom anyukájánál láttam régen ezt a levest és már pár hete készülök elkészíteni. Nagyon megízlett és ki kellett próbálnom nekem is.
Hmmm... Hűvösebb időben szívesebben készítek és eszünk leveseket. Annyira jól esett, hogy bele kezdtem a leves gyártásba. :)  Ezt a finom húslevest tegnap készítettem, ma meg feltettem egy jó nagy adag Jókai bablevest. :)
Hideg reggelek és hideg esték most már egyre jobban emlékeztetnek arra, hogy jön a tél. Ilyenkor reggeli mellé egy jó nagy bögre forró tea vagy ebédre forró leveskénél nincs jobb. Átmelegít teljesen és a közérzetem is sokkal jobb lesz.



Tejfölös-mustáros húsleves

Hozzávalók (4 főre):
30 dkg sertéscomb
3 db húsos csont
2 szál sárgarépa
2 szál petrezselyem gyökere és zöldje
1 fél gumó zellere és zöldje
1 paradicsom
1 paprika
1 vöröshagyma
1 krumpli
pár szem bors

1 tk. lestyán

3 nagy ek. tejföl
2 tk. mustár
4 citromkarika

Elkészítés:
A combot vágjuk kisebb kockákra, a répát, a gyökeret és a zellert pucoljuk meg és vágjuk hasábra. A hagyma és a krumpli maradjon egészbe. A paradicsomot és a paprikát mossuk meg. A paprika magjait távolítsuk el.
A húsokat tegyük egy fazékba és öntsünk hozzá annyi vizet, hogy bőven ellepje. Amikor már félig megfőtt a hús (mivel aprók a húsok ezért viszonylag hamar megfő), tegyük bele az összes zöldséget és ízesítsük.
Közben a leves tetején képződő habot távolítsuk el egy szűrő segítségével.
A tejföllel keverjük el a mustárt, tegyünk hozzá egy kicsit a levesből, majd öntsük hozzá.
Citromkarikával tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...