Koskacukor: Tönköly kiflik

2013. szeptember 10., kedd

Tönköly kiflik

Elkészítettem Limara-Tönkölykorpás-joghurtos kiflijét, annyiban különbözött, hogy nekem nem volt itthon tönkölykorpám, így ezt kihagytam. Kinézetre sajnos nekem nem lett olyan szép piros és olyan szép nagy hosszúkás. Életem első kiflije, így biztosan még tanulnom kell, de majd alakul. Egyébként finom ropogós lett. Este sültek ki, mert hajnalba a párom már vitte is magával. Még mindig kívül ropogós, belül jó puha és természetesen jobb, mint a bolti.

Köszönöm szépen a receptet!

Hozzávalók:
-Öregtésztához:
10 dkg tk. tönköly búzaliszt
1,5 g élesztő
1 dl víz

Továbbá:
10 dkg tk. tönköly búzaliszt
15 dkg fehérliszt BL55
7 g élesztő
2 ek. joghurt
kb. 1 dl víz
1 kk. só
1,5 ek. olaj

Elkészítés:
Az öregtésztát előző este elkészítettem.
Másnap este hozzá adtam a kimért liszteket, a sót, a joghurtot és az élesztőt bele morzsoltam. Ezután fokozatosan adtam hozzá a vizet. Amikor már majdnem kész, hozzá adtam az olajat és jól bedagasztottam. Könnyű rugalmas tésztát kaptam. 40 percig kelesztettem. 8 részre osztottam és gombócokat formáltam belőle. Az alját kicsit szélesebbre nyújtottam és felfele egyre jobban keskenyedett, majd szorosan felsodortam. Szerintem a legjobb szilikonon dolgozni, mert nem kell pluszban lisztezni és nem tapad oda. :)
Zsírpapírral kibélelt gáztepsire helyeztem, megspricceltem kicsi vízzel a kiflik tetejét és előmelegített gőzös sütőbe 200°C-ra betoltam 20 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...