Koskacukor: Vajaskifli

2013. szeptember 17., kedd

Vajaskifli

Imádom a reggel sült péksütiket. Nincs is annál jobb, mint amikor felkelek betolom a sütőbe a péksütit és amíg megiszom a kávét nyugisan elkészül a reggeli. Kívül ropogós, belül puha, friss és meleg.... És ami a lényeg, egészségesebb, mint amit a pékségbe lehet kapni.
Áginál valamelyik nap megláttam a Vajaskifli fotóját, egyből beleszerettem. Arra gondoltam, minél előbb meg kell nekem is sütnöm. Kiírtam a receptet, de elkövettem egy hibát. Nem emlékeztem, hogy kicsit több időre lett volna szükségem, mint amennyi tegnap este adódott. Így kicsit módosítottam az elkészítésén és természetesen nem is lettek olyan szépek ezzel ellentétbe, nagyon finom ropogós lett kívül és belül pedig puha.



Hozzávalók (8 db kiflihez):
225 g tk. tönköly búzaliszt
100 g fehér liszt
15 g élesztő
1 tk. cukor
125 g tej
75 g langyos víz
1 kk. só
35 g olvasztott vaj

Elkészítés:
A liszteket kimértem, rámorzsoltam az élesztőt, hozzá adtam a cukrot, egyik sarokba a sót, hogy ne érintkezzen az élesztővel és a folyadékot. Elkezdtem dagasztani a botmixer spiráljával, majd a vége felé fokozatosan hozzá adtam a vajat. Duplájára kelesztettem. Kb. 45 perc alatt. Újra átgyúrtam, majd enyhén lisztezett felületen kinyújtottam kör alakúra. 8 cikkre vágtam és egyesével feltekertem kiflinek. Sütőpapírral bélelt tálcára tettem, letakartam és ment a hűtőbe. Másnap reggel vízzel megspricceltem és mentek is a sütőbe. Nem melegítettem elő, max. hőmérséklet sütöttem gőzös sütőben 20 percig, majd 5 percre legfelülre tettem, hogy piruljanak még egy picit.


Házi szilvalekvárral és málnás gyümölcsteával kínáltam reggelire.

Legközelebb megpróbálom nem leegyszerűsíteni és talán szebb is lesz akkor. :)


Köszönöm szépen a receptet Ági!

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...