Koskacukor: Kínai édes-savanyú sertés

2014. május 4., vasárnap

Kínai édes-savanyú sertés

Aki szereti a kínai ételeket, annak kifejezetten ajánlom, mert tényleg nagyon ízletes. Lajos Mari és Hemző Károly - 66 húsétel című könyvébe találtam. Jázmin rizst főztem hozzá, ami szintén egészséges, mint a társa a basmati rizs. Korábban valahogy ezek kimaradtak az életemből, a fehér rizst barna rizzsel helyettesítettem és legtöbbször ezt ettük. De ezekhez a szaftosabb kínai, indiai vagy hasonló ételekhez kifejezetten ez való. Az aromájuk is teljesen más és azok, akik nem nagy rizs rajongók még a végén akár meg is szerethetik. Ugyanis így vagyok én is, akár a krumplival. Köretként csak az újkrumpli, de ha valamibe benne van, amiben nem dominál, akkor szívesen megeszem. A rizst szintén sok zöldséggel, de magába köretként... hááát... inkább kihagyom vagy keveset eszek belőle. Viszont a jázmin és a basmati rizzsel teljesen máshogy vagyok. Már a főzésénél elájulok, annyira jó illata van és az íze is fenséges.
A jázmin rizs Thaiföldről származik, viszont a kínai konyhában is igen sok helyen használják. Ennek a rizsnek van az egyik legmagasabb tápértéke, rengeteg B vitaminnal. A glikémiás indexe a basmati rizsé a legkisebb, utána a barna és ezután követi csak a jázmin rizs.
Most már okosodtunk egy kicsit, jöjjön a recept!







Kínai édes-savanyú sertés:
Hozzávalók (4fő):
500 g sertéscomb
2+1 ek. szójaszósz
2 ek. rizspálinka (ezt most kihagytam)
só, bors
2 ek. rizsliszt (étk. keményítővel helyettesítettem)
100 g sárgarépa
100 g cukkini
1/2 póréhagyma
1 piros kaliforniai paprika
1 diónyi friss gyömbér
2 gerezd fokhagyma
1/2 doboz konzerv ananász (darabolt)
3 ek. ketchup
4 ek. fehérborecet
2 ek. méz
1 kk. étk. keményítő
2+2 ek. olíva olaj

Elkészítés:
A húst csíkokra szeleteljük a rostokra merőlegesen, hozzáadunk 2 evőkanál szójaszószt, a pálinkát és sózzuk, borsozzuk, majd lefedve hűtőbe tesszük.
A zöldségeket, mossuk meg, majd vágjuk zsülienre. Próbáljuk meg egyforma vastagságúra. Fokhagymát és a gyömbért daraboljuk apróra.
Az ananász konzerv levéből mérjünk ki 1 dl-t, adjuk hozzá a ketchupot, a fehérborecetet, a mézet, 1 evőkanál szójaszószt és az étkezési keményítőt. Jól keverjük ki, ez lesz a mártásunk.
Tegyünk egy wokba 2 evőkanál olívajat, hevítsük fel. A húshoz keverjünk 2 evőkanál étkezési keményítőt, tegyük a wokba és pirítsuk közepes lángon 15-20 percig.
Közben egy serpenyőben melegítsük fel a másik 2 evőkanál olajat, tegyük bele a fokhagymát és a gyömbért. Pirítsuk 1-2 percig, majd adjuk hozzá a répát és a póréhagymát. 3-4 perc után mehet hozzá a kaliforniai paprika, majd további 5-6 perc után a cukkini és a legvégén az ananász. Amikor már megpuhult mindegyik zöldség, tegyük a wokba, a hús mellé, majd locsoljuk rá a mártásunkat. Rotyogtassuk pár percig, amíg be nem sűrűsödik.
Főtt jázmin rizzsel tálaljuk.



2 megjegyzés:

  1. Jól hangzik és jól is mutat, a rizspálinkát én is kihagynám, szerintem sort kerítek erre az ételre! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy tetszik! Tényleg csak ajánlani tudom, mert nagyon finom ;)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...