Koskacukor: Camemberttel töltött kifli

2014. május 29., csütörtök

Camemberttel töltött kifli

Sajt imádó vagyok, mondhatni elvagyok reggel sajttal és péksütivel vagy kenyérrel. Régen, sosem fogom elfelejteni, azzal piszkált a párom, hogy számomra a melegszendvics, nem melegszendvics sajt nélkül. :) De, teljesen igaza volt. Ugyanis, ha nem volt otthon sajt, akkor bizony nem is készült semmilyen melegszendvics. Ma már egy kicsit más a helyzet, ennél kreatívabb vagyok, de azért sajt mindig van a hűtőbe. Jelen pillanatban is négy fajta. :) Este megkérdeztem a páromat, hogy mit enne reggelire. Természetesen a válasz: "Nekem mindegy, bármi megfelel." Törtem egy kicsit a buksimat, majd eszembe jutott ez a finomság.
Én ismét lekvárral ettem reggelire, valahogy nekem ez a legjobb párosítás.








Camemberttel töltött kifli
Hozzávalók (12 db):
150 g tk. tönköly búzaliszt
150 g teljes kiőrlésű liszt
100 g fehér liszt
1 tojás
1 tk. cukor + 1 ek.
1,5 dl langyos tej
20 g élesztő
1-1,5 dl langyos víz
1 kk. só
30 g olvasztott vaj 

150 g camembert

Tetejére:
1 felvert tojás

Elkészítés:
A langyos tejben keverjük el az élesztőt és az 1 teáskanál cukrot, majd hagyjuk 15 percig pihenni. A liszteket mérjük ki egy tálba, adjuk hozzá a tojást, a sót, a felfuttatott élesztőt és még egy kis langyos vizet. Dolgozzuk össze a tésztát és amikor már jól összeállt dolgozzuk hozzá a vajat apránként. A legjobb mind ezt robotgéppel csinálni. Jó rugalmas, de nem túl lágy tésztát kell, hogy kapjunk. Kelesztő tálba pihentessük 20 percig, majd gyúrjuk át és visszatéve ismét 20 percig hagyjuk benne. Nyújtsuk ki enyhén lisztezett felületen kör alakúra és osszuk el 12 részre. Mindegy cikk végére tegyünk egy vékony szelet sajtot, majd tekerjük fel úgy, hogy közben húzzuk a csücskét, így lesz egyre több réteg. Sütőpapírral bélelt tepsire téve hagyjuk duplájára kelni. Felvert tojással kenjük meg, majd előmelegített 200°C-os sütőbe 20-22 perc alatt süssük készre.
Nagyon finom puha marad még másnap is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...