Koskacukor: Chimichurri szószos csirkecombok

2014. május 18., vasárnap

Chimichurri szószos csirkecombok

Egyik nap böngészés közben találtam itt erre a zöld csirkecombokra. Néztem a hozzávalókat, majd nem igazából értettem, hogy mi is az a chimichurri. A kíváncsiság vezérelt, ezért jobban utána olvastam. Argentín zöld szósz, ami hasonlít a pesto-hoz, természetesen nem csak színre, hanem ízre is, ugyanis az alapanyagok között is vannak hasonlóságok. Pácként főleg grill húsokhoz használják.
Nem is gondolkodtam rajta sokat, ki kellett próbálnom. Nem csalódtam, legközelebb grillezéshez fogom elkészíteni.





Chimichurri szószos csirkecombok
Hozzávalók:
1-1,2 kg csirkecomb

Chimichurri szószhoz:
1 nagy csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma
1 kicsi vöröshagyma
2 ek. citrom leve
2 ek. fehérbor ecet
1 dl olívaolaj
2 szárított chili paprika
1 tk. oregánó
só, bors

Elkészítés:
A szósz hozzávalóit tegyük turmixgépbe, majd turmixoljuk sűrűre. Pácoljuk be a combokat, majd tegyük hűtőbe 3-6 órára.
Helyezzük egy tűzálló tálba, fedjük le alufóliával, majd előmelegített 200°C-os sütőbe süssük 30-40 percig. Amikor megpuhult, vegyük le a fóliát és további 15-20 percig 180°C-on süssük tovább úgy, hogy közben meglocsoljuk legalább kétszer a combokat a saját szaftjával.
Kölessel tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...