Koskacukor: Kakaós gofri, eperhabbal

2016. május 16., hétfő

Kakaós gofri, eperhabbal

Olyan régóta vágytam már egy habszifonra. Amikor kicsi voltam, soha nem fogom elfelejteni, mindig kikísértem anyukámat a piacra, legfőképpen azért, mert útba esett az a gofri árus, ahol a legfinomabb gofrit ettem életemben. Málna és csokihabbal kértem mindig. Egyszerűen imádtam. Viszont sajnos később bezárt, mint mindig minden jó és azóta sem sikerült semmilyen habbal, csak lekvárral vagy valamilyen elkészített öntettel gofrit ennem. Most rászántam magam és berendeltem egyet. Az első próbálkozásom, ha már eper szezon van, az eperhab. Először eperszirupot készítettem hozzá, felöntöttem tejszínnel, palackoztam, ráztam és... vártam az eredményt. Tökéletes! Azt hiszem megérte.
Egyébként a kimaradt szirupból nagyon finom limonádét készíthetünk és mivel nyírfacukorral készült, így nyugodtan fogyaszthatjuk bármikor.










Kakaós gofri, eperhabbal
Hozzávalók 14 darabhoz
10 db gofrihoz
1/2 bögre fehér tönkölyliszt
1/2 bögre teljes kiőrlésű liszt
1/4 bögre keményítő
1/4 bögre holland kakaópor
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 teáskanál sütőpor
2 evőkanál nyírfacukor
egy csipet só
2 tojás
1 bögre joghurt
1/4 bögre olaj
kevés tej

az eper habhoz
2 dl eper szirup
3 dl 30%-os habtejszín

az eper sziruphoz
2 bögre eper
1 bögre víz
1/2 bögre nyírfacukor

Elkészítés:
A gofrihoz a száraz alapanyagot kimérjük, hozzáadjuk a tojást és a joghurtot, simára keverjük. Amennyiben szükséges lazíthatjuk kevés tejjel. A végén elvegyítjük az olajat és pihentetjük fél órát.
A gofrisütőt felmelegítjük, majd kisütjük a tésztát. Rácsra tesszük, amíg kihűl, így nem puhul meg.
Az eperhabhoz először a szirupot kell elkészíteni, amit érdemes előző nap, hogy jól kihűljön. Az epret feldaraboljuk, kimérjünk két bögrével. Lábasba tesszük a vízzel és a cukorral. Közepes lángon addig főzzük, amíg teljesen megpuhul az eper. Sűrű szitán átpasszírozzuk, üvegekbe adagoljuk és hűlni hagyjuk.
A habhoz kikeverjük a szirupot és a tejszínt, majd tölcsér segítségével habszifonba öntjük. Beleengedünk egy habpatront, hűtőbe helyezzük 2 óra hosszára.
Tálalásnál fejjel lefelé tartva megrázzuk négyszer, ötször, majd a gofrira nyomjuk az eperhabot.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...