Koskacukor: Banános-gesztenyés muffin

2013. április 14., vasárnap

Banános-gesztenyés muffin

Szeretek muffint sütni, mert gyors és egyszerű. A muffinok és pogácsák receptkönyvre bukkantam még a télen és kipróbáltam egy pár receptet, közötte van ez is. Nagyon finom, én reggelire fogyasztottam egy pohár tejjel, de desszertnek is jó egy könnyebb étel után.



Íme a recept:

Hozzávalók (12db nagyobb muffinhoz):
10dkg étcsokoládé (min. 70%-os)
20dkg gesztenyemassza
10dkg puha vaj
4 ek. rum
2 ek. sárgabarack lekvár
5dkg nyírfacukor
2 egész tojás
csipetnyi só
10dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
1 kk. sütőpor
1 nagyobb banán
(nekem a liszt miatt, 3 ek. tej is kellett hozzá, mert nagyon sűrű masszát kaptam)

Tetejére:
olvasztott étcsoki

Elkészítés:
A darabokra tört csokoládét gőz felett felolvasztjuk. Az áttört gesztenyemasszát, a puha vajjal, rummal, lekvárral, cukorral és a tojások sárgájával, az olvasztott csokival  összedolgozzuk. A fehérjét habbá verjük. A lisztet a sütőporral elkeverjük és a gesztenyés masszához adjuk, simává keverjük, majd a fehérjehabot beleforgatjuk. Megtöltjük a a muffin papírokat és a tetejére egy vastagabb szelet banánt helyezünk.
Előmelegített sütőben 160-180°C-on 25-30 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...