Koskacukor: Fűszeres csirkeszárnyak márványsajtos mártogatóval

2013. április 28., vasárnap

Fűszeres csirkeszárnyak márványsajtos mártogatóval

Kaptam 1kg csirkeszárnyat és arra gondoltam, hogy sütőbe fognak megsülni, csak nem volt semmi ötletem. Stahl Judit (Gyors szárnyas ételek) receptkönyvét bújtam, amikor rátaláltam erre a receptre. Tényleg gyors, és nagyon finom. Szerintem grillen is el lehet készíteni és akkor a füstös íztől még finomabb lenne. Párolt zöldséget készítettem mellé, de salátával is lehet tálalni.


Hozzávalók:
1 1/2 kg csirkeszárny

Mázhoz:
3 dl ketchup
2 gerezd fokhagyma
1/2 dl sör
1 1/2tk. oregano
1/4 tk.  cayenne bors
1/2 ek. méz

Márványsajtos mártogatóhoz:
15 dkg márványsajt
1 dl tejszín
1 dl tejföl

Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt 230°C-ra. 
A csirkeszárnyakat a forgójuknál vágjuk ketté. Sütőpapírral béleljünk ki egy nagyobb tepsit. Tegyük bele a csirkeszárnyakat úgy, hogy ne érjenek össze. Kenjük be jó alaposan a mázzal. Fedjük le alufóliával és így süssük 5 percen keresztül, majd fólia nélkül 20-25 percig. Maga a recept mézet nem írt, de úgy gondoltam, hogy sokkal finomabb, ha jó ragacsos a máz. :)

A mártogatóshoz keverjük össze a 3 alapanyagot.

Párolt zöldség vagy saláta illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...