Koskacukor: Meggyes-mandulás pite

2013. április 15., hétfő

Meggyes-mandulás pite

Az ötletet Mézesélet Zabpelyhes-epres pitéje adta. Sajnos nem volt időm epret beszerezni, ezért a mélyhűtőből kikaptam egy csomag meggyet és ezzel helyettesítettem, illetve találtam még itthon egy fél csomag mandulát, gondoltam feldobom még valamivel. Nem volt csalódás...



Meggyes-mandulás pite
Hozzávalók:
20dkg meggy
5dkg szeletelt mandula
5dkg zabpehely
7dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
2kk sütőpor
1 tojás
1,5dl joghurt
7dkg nyírfacukor
0,75dl olaj

Elkészítés:
A tojást a cukorral keverjük habosra, majd adjuk hozzá a joghurtot és az olajat. A száraz anyagokat mérjük ki egy tálba és miután összekevertük adjuk hozzá. Én egy kb. 17x25cm-es sütőformát béleltem ki zsírpapírral. Öntsük bele a masszát, majd helyezzük el rajta a meggyszemeket illetve szórjuk rá a szeletelt mandulát. Természetesen, akinek kicsi ez az adag, meg is lehet duplázni. Nálunk két főre bőven elég volt.
180°C-on 40-45percig süssük készre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...