Koskacukor: Fittness express croassaint

2013. április 17., szerda

Fittness express croassaint

Párom kedvence Limara-Express croassaint-ja, amit már rengetegszer elkészítettem több változatban is. Nővéremék mikor eljöttek vendégségbe reggelire sütöttem egy nagy adaggal, azóta náluk a mélyhűtőbe is megtalálható lefagyasztva. Készítettem már füstölt sajttal vagy baconnel töltve, édesen lekvárral... Utóbbi alkalommal arra gondoltam, ha már úgyis olyan szépen növöget a snidlingem, kipróbálom snidlinggel és edámi sajttal töltve illetve a másik felébe virslit tettem. A tetejét magvakkal szórtam meg most sajt helyett. Próbáljátok ki, garantált siker.




Ez a recept egy kicsit eltér Limaráétól, mert egy kicsit más alapanyagból dolgoztam.


Fittness express croassaint
Hozzávalók (8 nagyobb darabhoz):
20dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
10dkg BL55 fehér liszt
100gramm joghurt
1+1 tojás a kenéshez
1dl langyos tej
1 ek. cukor
2,5dkg élesztő
10dkg vaj

Elkészítés:
A tejhez adjuk hozzá az élesztőt és a cukrot, hagyjuk felfutni. A liszteket a joghurtot, 1db tojást és a felfuttatott élesztőt gyúrjuk össze, majd pihentessük 1 órát. Ezután lisztezett vágódeszkára tegyük rá és vágjuk 7 egyenlőre részre. Válasszunk ki egy cipót és nyújtsuk ki kerekre, mint egy pizza lapot. A vajat osszuk el hat egy egyenlő részre, majd egy kockát reszeljünk a kinyújtott tésztára. Így rétegezzük a maradék 6 cipót is. A végén mikor egymás tetején vannak, nyújtsuk ki 2-3mm vastagságúra, majd szeleteljük fel 8 egyenlő részre, majd töltsük meg tetszőlegesen. Nálam most egy-egy szelet sajt volt snidlinggel megszórva illetve virsli. Tekerjük fel és zsírpapírral bélelt gáz vagy egy nagyobb tepsire helyezzük el. Vigyázni kell vele, mert duplájára nő, nem szabad szorosan egymás mellé tenni. Ezután takarjuk le és tegyük hűtőbe. Pihentessük egy éjszakán át. Én mindig este elkészítem és így már nem kell a reggeliről gondoskodni. Csak a sütőt kell bekapcsolni, fél óra és kész is.
180°C-on 25-30 percig, előmelegített sütőben. Ha nincs előmelegítve, akkor 35-40 perc.







3 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...