Koskacukor: Hólabda

2013. április 28., vasárnap

Hólabda

Szerintem mindenki egyik kedvenc süteménye a Hólabda. Gondoltam ennek a receptnek is itt a helye. Karácsonykor kihagyhatatlan, egyébként meg minden alkalomhoz illik.


Hólabda
Hozzávalók:
8 tojás
8 ek. langyos víz
25 dkg liszt
20 dkg cukor
2 ek. kakaópor
1 cs. sütőpor

Krém:
1 csomag vaníliáspudingpor
4 dl tej
2 ek. cukor
12 dkg vaj

Tetejére:
10 dkg olvasztott étcsokoládé
5 dkg vaj
Oldalára:
10 dkg kókuszreszelék

Elkészítés: 
A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a vizet. A lisztet, a kakaóport és a sütőport elkeverjük és a tojásos alaphoz szitáljuk. A felvert tojásfehérjét 2 részletben a masszához keverjük. Egy 25X35cm-es zsírpapírral kibélelt tepsibe öntjük. 170°C-on előmelegített sütőben 20 percig sütjük.
Közben elkészítjük a krémhez a vaníliapudingot, ha kihűlt habosra keverjük a vajjal.
Kihűlt piskótát hosszába kettévágjuk és pogácsa szaggatóval szép karikákat vágunk. A korongokat a krémmel összeragasztjuk és kókuszreszelékbe forgatjuk.
A tetejére felolvasztjuk a csokit, amibe elkeverjük a vajat és megkenjük mindegyik tetejét.

3 megjegyzés:

  1. Képzeld ezt is megsütöttem tegnap, nem bírtam ki és igazán nagyon-nagyon finom!!! Nem ismertem, sose kóstoltam, nem tudom, hogy maradt ki eddig. Felrakom majd tőled a blogra a Blogkóstoló alkalmából második receptként. :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök neki, hogy ez enyémet próbálhattad ki először. :) Szétnéztem nálad, én is kinéztem már magamnak egy jó pár receptet, amit egyből mentettem a könyvjelzőim közé. :) Ügyes vagy nagyon!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...