Koskacukor: Rántott camembert sajt szedres-málnás szósszal és barna rizzsel

2013. április 29., hétfő

Rántott camembert sajt szedres-málnás szósszal és barna rizzsel

Olyan rég ettem már rántott sajtot, persze most sem a leghagyományosabbat szerettem volna elkészíteni. Általában áfonya szósszal készítik, de nekem most nem volt ilyen lekvárom. Viszont kaptam házi szedres-málnás lekvárt, ami ugyanúgy illik a sajtokhoz.


Hozzávalók (2 főre):
2 db 125g-os Camembert sajt
1 db tojás
2 ek. teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
6-8 ek. durvára őrölt zabpehely
2 dl olaj a sütéshez

Szószhoz:
5 ek. szedres-málnás lekvár (szerintem bármilyen erdei gyümölcsös illik hozzá)
1 dl húsleves
1 tk. étkezési keményítő

Rizshez:
12 dkg barna rizs
3,5 dl víz
1/2 húsleveskocka
1 ek. olaj

Elkészítés:
Az olajon pirítsuk meg egy kicsit a rizst, majd öntsük fel vízzel és adjuk hozzá a húsleveskockát. Fedő alatt pároljuk készre. A barna rizs sokkal több időt vesz igénybe, mint a fehér, így mikor fél fövésbe van, akkor kezdjünk neki a sajtnak, nehogy kihűljön. 
A szószhoz öntsük egy kisebb edénybe a húslevest (ebédre csontlevest készítettem, nem volt nehéz feladat), adjuk hozzá a lekvárt. Egy kicsi vízzel keverjük ki a keményítőt, ha már forr a szósz, akkor öntsük hozzá és sűrítsük be. Ezt a legegyszerűbb változatot alkalmaztam, mert sajnos kevés időm volt.
A sajtokat panírozzuk be kétszer. Én a zsemlemorzsa helyett őrölt zabpelyhet használok. Forró olajba süssük meg mind két oldalát.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...