Koskacukor: Amerikai palacsinta, forró meggy öntettel

2014. április 14., hétfő

Amerikai palacsinta, forró meggy öntettel

Nem, ez nem a mai reggelink volt. Hétvégén készítettem, de annyiból egyszerű volt, hogy péntek este bekevertem a palacsinta tésztát, a meggy öntetet pedig felfőztem, így másnap csak fel kellett melegíteni illetve a tésztát kisütni. Gyorsan el lehet vele készülni, így mindenkinek ajánlom, hogy nyugodtan vágjon bele, így legalább nem lesz unalmas a reggeli menü.
Bármilyen gyümölccsel elkészíthető, nekem most volt még tavalyról fagyasztott meggyem. A palacsinta tészta, pedig nagyon egészséges, mert tele van lassan szívódó szénhidráttal.








Amerikai palacsinta, forró meggy öntettel:
Hozzávalók:
Palacsinta tésztához:
100 g zabliszt
100 g tk. tönköly búzaliszt
50 g apró zabpehely
2,5 dl tej
2 nagy tojás
1 tk. só
1 ek. nyírfacukor
1 kk. fahéj
1 citrom reszelt héja
1 tk. sütőpor

Forró meggy öntethez:
1/2 kg magozott meggy (friss vagy fagyasztott)
2 ek. nyírfacukor
1 kk. fahéj

Elkészítés:
A palacsinta tészta hozzávalóit tegyük turmixgépbe és keverjük simára. Tegyük hűtőbe vagy süssük ki azonnal.
A meggyet főzzük kb. 20 percig közepes lángon a cukorral és a fahéjjal. Egy picit sűrűsödni fog, de nem is kell, hogy pudingos vagy lekváros állaga legyen, mert így az öntetet kicsit beszívja a tészta és nagyon finom savanykás meggy íze lesz.
Kiváló reggeli!







4 megjegyzés:

  1. Mennyei lehet, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És még egészséges is! Úgyhogy ajánlom neked reggelire! :)

      Törlés
  2. Megpróbáltam, de nekem nem lett egyáltalán ilyen könnyű, kemény lett. Mi a titka? A sütés? Hogyan csinálod? Egyébként bomba találat nálam a recept, mert én is egészségesen főzök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet több tej kellett volna bele, liszttől is függ, meg a zabpehely mennyire szívja magába a folyadékot. Én minden palacsinta tésztát, még a hagyományosat is beteszem a hűtőbe fél órára, mert sűrűsödik ez idő alatt és ha kell pótolom még egy kis folyadékkal. Egyedül azt a fajtát sütöm azonnal, ahol a tojásfehérjét fel kell verni. Remélem tudtam segíteni és legközelebb jobban fog sikerülni.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...