Koskacukor: Görög citromos csirke

2013. augusztus 19., hétfő

Görög citromos csirke

A receptet Stahl Judit-Gyors Húsos ételek könyvébe olvastam. Kipróbáltam... Nagyon ízlett... Szerintem máskor is el fogom készíteni.



Hozzávalók:
1 kg alsó comb
só, bors
1 púpos evőkanál oregánó
2 dl száraz fehérbor
2 fej fokhagyma
1/2 dl olaj
2 dl tejszín
1 ek. étkezési keményítő
1 citrom

Elkészítés:
A legjobb, ha olyan edénnyel dolgozunk, amin fent fehéredésig meg tudjuk sütni a csirkét, majd ugyanazt a sütőbe tudjuk ezután helyezni. Nekem nem volt ilyen, így jénaiba pakolgattam. Tehát az első lépés, a combokat be kell sózni és borsozni és nagy lángon kevés olajon megsütjük mind a két oldalát. Ezután rá öntjük a borban elkevert oregánót és a fokhagyma gerezdeket rászórjuk. Alufóliával lefedve mehet a sütőbe. 200°C-on 30-35 percig puhára pároljuk. Ha kész, a combokat kivesszük, majd a szaftot a fokhagymával együtt leturmixoljuk. Visszatesszük a tűzre, belenyomjuk a citrom levét és a reszelt héját hozzá adjuk illetve, amikor felforrt a keményítővel elkevert tejszínnel besűrítjük. Ezzel a mártással locsoljuk meg a combokat.
Mellé kukoricás köles volt a köret. Salátával is el tudom képzelni, akár egy könnyű vacsorának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...