Koskacukor: Indiai kecskesült, fetás csicseriborsó salátával

2015. április 4., szombat

Indiai kecskesült, fetás csicseriborsó salátával

Minden kedves olvasómnak, követőmnek kívánok Boldog Húsvéti Ünnepeket!

Már nagyon vártam a hétvégét bár most nem is a sonka, tojás miatt, hanem, mert eléggé elfáradtam és ez a két nap pihenés nagyon jól fog jönni. Csütörtökön este munka után elvégeztem az itthoni teendőket, péntekre maradt a legtöbb feladat. Bevásárlás, sonka főzés és a kalács sütés. Ma este már a sütikkel is sikerült elkészülnöm. Azt hiszem utolértem magam.
Emlékszem tavaly, már húsvét előtti hetekbe készülődtünk és vártuk, számoltuk a napokat, hogy mikor főzhetjük, vághatjuk meg a sonkát, ami természetesen saját és a legfinomabb.
Az idén azt vettem észre, hogy olyan gyorsan eltelt ez a három hónap, hogy hirtelen egyszer csak tavasz lett. Átállítottuk az órát és most már elég sokáig világos is van, ami nagyon klassz. Most már csak az időnek kellene barátságosabbnak lennie.
Nagyon nagy főzőcskézésbe nem akartam kezdeni, mert szombattól-hétfőig vendégségbe vagyunk hívva, de azért szeretem ha itthon sem üres a hűtő. Ezért is választottam ezt az indiai fűszerezésű egészben sült kecskecombot, ami mellé salátát kínáltam. Akár vacsorára is fogyaszthatjuk.
A kecske nagyon hasznos állat ugyanis a kecsketej azon kívül, hogy egészséges és jótékony hatással van a szervezetünkre, rengeteg vitamint is tartalmaz és az emészthetősége is sokkal, de sokkal könnyebb, mint a tehéntejé. Ugyan még nekem sem sikerült megszoknom az ízét, de az anyu által elkészített sajtokat imádjuk.







Indiai kecskesült, fetás csicseriborsó salátával
Hozzávalók (kb. 6-8 személy részére):
Indiai kecskesülthöz:
2 kg egész kecskecomb
2 fej fokhagyma
5 cm-es gyömbér
só, bors
1 teáskanál római kömény
1 teáskanál koriander
1 teáskanál fekete mustármag
2 dl száraz fehérbor

Fetás csicseriborsó salátához:
1 konzerv csicseriborsó (nettó 250 g)
250 g koktél paradicsom
5-6 db kisebb retek
1 nagy fej jégsaláta
250 g feta sajt
1 kis fej lilahagyma

Dresszinghez:
4 evőkanál extra szűz olívaolaj
3 evőkanál fehérbor ecet
2 evőkanál frissen facsart citromlé
2 teáskanál magos francia mustár
1 nagy teáskanál méz
só, bors

Elkészítés:
A fokhagymát szedjük gerezdekre, majd pucoljuk meg. A gyömbért hámozzuk meg és vágjuk vékony karikákra.
A comb egyik oldalát, amelyik egyenletesebb és amelyik felét választjuk, hogy sütés közben felül legyen, irdaljuk be, majd helyezzük el a hús mélyedésébe a fokhagymát és a gyömbért.
Sózzuk és borsozzuk be mind a két oldalát.
Vegyünk elő egy tepsit, amibe helyezzünk el egy rácsot és erre fektessük rá a kecskecombot. Szórjuk meg a többi fűszerrel, majd öntsük alá a bort és fóliázzuk le.
Előmelegített 180°C-os sütőbe süssük kb. 4 órán keresztül. (A sütés ideje függ attól, hogy milyen fiatal a kecskehús, illetve a nagyságától is.)
A salátához a jégsalátát daraboljuk fel, a paradicsomot és a retket karikákra, a lilahagymát apróra, a fetasajtot pedig kockára. Tegyük egy óriási tálba a lecsöpögtetett csicseriborsóval együtt.
A dresszing hozzávalóit tegyük egy fedeles üvegbe, jól rázzuk össze, majd öntsük a zöldségekre.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...