Koskacukor: Kakaós-csokis túrókocka aszalt áfonyával

2015. április 6., hétfő

Kakaós-csokis túrókocka aszalt áfonyával

Nagy kedvenceim közé tartoznak a túrós sütemények. No nem csak nekem, hanem Balázsnak is. Arra gondoltam, hogy gluténmentes változatba elég könnyű kitalálni valamilyen klassz süteményt. Édes vagy sós legyen? Már csak ez volt a kérdés. De a végén mégis az édes mellett döntöttem. Alj nélküli túrósra gondoltam, így még a tésztával sem kell kínlódni és nagyon egyszerűen, gyorsan össze lehet állítani. Mégis legyen azért különleges. A szokásos mazsola helyett aszalt áfonya került bele, illetve a tetejére olvasztott csokoládét tettem, amivel összesütöttem és porcukros kakaóval szórtam meg. Nem is volt ez olyan rossz ötlet, mert nagyon finom lett.





Kakaós-csokis túrókocka aszalt áfonyával
Hozzávalók (25x30 cm-es tepsihez):
1 kg túró
10 dkg porcukor
6,5 dkg vaníliás pudingpor
4 tojás
2 evőkanál házi vaníliás cukor
1/2 narancs leve
1/2 citrom leve
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
1 teáskanál vanília kivonat
10 dkg aszalt áfonya
10 dkg tejcsokoládé

Tetejére:
4 teáskanál holland kakaópor
2 teáskanál porcukor

Elkészítés:
A tojásokat válasszuk ketté. A sárgáját keverjük ki a túróval, amihez adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás pudingport, a citrusok levét és reszelt héjukat, a vanília kivonatot, az aszalt áfonyát és jól keverjük ki. A tojások fehérjét verjük kemény habbá a vaníliás cukorral, majd két-három részletbe forgassuk bele a túróba.
Tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsibe, simítsuk el a tetejét habkártyával, hogy szép sima legyen.
A tejcsokoládét olvasszuk fel, öntsük a tetejére, majd villával vagy recés habkártyával rajzoljunk mintákat, így egy kicsit összekeveredik a túróval.
Előmelegített 180°C-os sütőbe kb. 50 perc alatt süssük készre. Akkor jó, ha már csak éppen remeg a közepe. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd ezután szeletelhetjük.
Szórjuk meg bőven porcukros kakaóval!






2 megjegyzés:

  1. Biztos,hogy ennyi pudingpor kell bele ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Aranyos vagy! Köszike, kijavítottam. Általában grammban szoktam írni a receptem, de ez most dkg-ra sikerült, és bizony a vessző kimaradt. :) Ennyi bőven elég ;)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...