Koskacukor: Amerikai palacsinta, baconnel és juharsziruppal

2015. április 1., szerda

Amerikai palacsinta, baconnel és juharsziruppal

Most már egyre bátrabban bánok a lisztekkel és szívesebben is kísérletezek. A hajdina liszttel kapcsoltban voltak fenntartásaim, ugyanis két éve köretként készítettem magamnak hajdinát és nagyot csalódtam benne. Valahogy akkor nem találtam elég finomnak, valószínű az ízvilágom teljesen más volt. Azóta több mindent kipróbáltam már, de hajdinát nem főztem azóta sem. Most viszont mégis beruháztam belőle ugyanis elég fontos, értékes egyik alapanyaga gluténmentes táplálkozásnak. Kimondottan ízlett, még az illata is teljesen más volt, mint a hagyományos palacsintának és tényleg el lehet mondani, hogy enyhén diós ízhatása van.
A hajdina nagyon gazdag B vitaminokban és E vitaminban és nagyon magas a rosttartalma. Telítetlen zsírsavtartalma 77%-kal több, mint a búzáé. Nagy kálcium és magnézium tartalommal rendelkezik. Glikémiás indexe 55-59%, tehát közepes, így érdemes sűrűn használni tésztáknál, mert bátrabban fogyaszthatjuk a vele készült süteményeket, kenyereket.








Amerikai palacsinta, baconnel és juharsziruppal
Hozzávalók (kb. 20 db):
140 g Schär mix C gluténmentes lisztkeverék
120 g hajdina liszt
270 g sűrű joghurt
1 evőkanál sötét nádcukor
1 tojás
1 kávéskanál só
1 kávéskanál gluténmentes sütőpor
300 ml tej

olívaolaj vagy dióolaj

100 g bacon
juharszirup

Elkészítés:
Tegyünk minden hozzávalót turmixgépbe és turmixoljuk a tésztát krémesre. Vagy vegyünk elő egy habverőt és keverjük simára.
Spricceljük meg egy kicsit a palacsinta sütőt olajjal, majd fél-fél evőkanállal süssük ki a palacsintákat kettesével vagy hármasával. Ahogy éppen elférnek a serpenyőben.
A vékony bacon szeleteket süssük zsírjára és még forrón tálaljuk.
Juharsziruppal locsoljuk meg palacsintánkat, aminek a tetejére ültessünk 1-2 sült bacont.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...