Koskacukor: Tavaszi mustáros zöldségleves, juhtúró gombócokkal

2015. április 12., vasárnap

Tavaszi mustáros zöldségleves, juhtúró gombócokkal

El sem hiszem, hogy végre itt a tavasz, sőt ma egész nyárias idő volt. Tegnap bicikliztünk egy jó nagyot a városba, ma is kimozdultunk, hiszen erre vártam. Szinte ez az első hétvége, amikor nem csak sütött a nap, de szélmentes csodaszép idő volt.
Ráadásul kinéztünk ma a piacra is, ahol sok friss zöldséget szereztem be egy fantasztikus leveshez. Lefőztem először egy nagy adag csirke levest, majd félre tettem belőle, sok zöldséget belefőztem és juhtúrós golyócskákkal dobtam fel. A mustár és a citrom frissességet adott neki, amitől tényleg olyan tavaszias hangulata lett. Csak ajánlani tudom!







Tavaszi mustáros zöldségleves, juhtúró gombócokkal
Hozzávalók:
1,5 liter húsalaplé
1 szál répa
1 szál gyökér
1 kisebb karalábé
1 burgonya
3/4 bögre borsó
2 evőkanál tejföl
1 teáskanál mustár
1 teáskanál kukoricakeményítő
só, bors
friss petrezselyemzöld
frissen facsart citromlé

Juhtúrós gombócokhoz:
125 g juhtúró
2 evőkanál gluténmentes zsemlemorzsa
1 tojás

Elkészítés:
A juhtúrót törjük össze, keverjük ki a tojással és a zsemlemorzsával. Tegyük a hűtőbe legalább fél órára vagy amíg elkészül a leves.
A zöldségeket hámozzuk meg, majd daraboljuk egészen apróra, hogy egyszerre tudjon megfőni a borsóval. Tegyünk mindent a húsalaplébe és főzzük addig, amíg meg nem puhulnak a zöldségek.
A tejfölt keverjük ki a keményítővel és mustárral. Adjunk hozzá két merőkanállal a levesből, majd öntsük vissza. Főzzük még egy pár percig, addig a juhtúróból formáljunk nedves kézzel kisebb gombócokat.
Tegyük a forró levesbe 1-2 perc után zárjuk el a gázt, fedjük le tálalásig!
Friss petrezselyemmel szórjuk meg találáskor és facsarjunk hozzá kevés citromlevet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...