Koskacukor: Kubai sült csirke, bab salátával

2015. április 26., vasárnap

Kubai sült csirke, bab salátával

Tegnap elkezdtük az összepakolást a költözéshez. Mához egy hétre már az új lakásba fogunk lenni, ahol remélem elég gyorsan lesz internetünk is és nem sokáig kell nélkülöznöm a blogger társaimat. Ma estére már teljesen kidőltem. Kész... elfogyott minden energiám és ráadásul holnap hétfő! Váááá.... Ma délelőtt főzőcskéztem, délután pedig sétáltunk egyet a szegedi vadasparkba. Ki kellett mozdulnunk, mert a folyamatos meló mostanában kikészít, ráadásul az idő is csodálatos volt. A kedvenc állatom a zsiráf volt, mert annyira cuki és jó fej. Róla készítettem a legtöbb fotót. Amikor visszanéztük úgy a 10. után már én is azt mondtam, hogy na jó egy kicsit lehet túlzásba estem.
Tehát délelőtt főzőcskéztem és egy nagyon finom egészben sült csirkét készítettem.
Az ötlet innen származik, csak a köretet módosítottam. Bár volt itthon édesburgonya, de most inkább egy nagy adag salátára vágytam. Isteni finom, ízletes, omlós, szaftos.... Ajánlom mindenkinek!





Kubai sült csirke, bab salátával
Hozzávalók:
kb. 2 kg-os egész csirke
8 gerezd fokhagyma
1 narancs reszelt héja és leve
1 citrom vagy lime reszelt héja és leve
1 teáskanál őrölt római kömény
2 teáskanál só
1/2 teáskanál bors
2 evőkanál olívaolaj

Továbbá:
1 nagy fej vöröshagyma
2 kápia paprika
2 dl száraz fehérbor
1 kávéskanál só
1/2 kávéskanál bors
1 kávéskanál őrölt római kömény
2 babérlevél
1 evőkanál olívaolaj

Bab salátához:
1 konzerv cannellini bab
30 dkg koktél paradicsom
1/2 fej jégsaláta
1 kápia paprika
1 kis fej lilahagyma

Dresszinghez:
1 evőkanál sűrű balzsamecet
1 evőkanál málnaecet
1 evőkanál fehérborecet
1/2 citrom leve és héja
1 teáskanál méz
1 kávéskanál só
frissen őrölt bors
1 dl víz

Elkészítés:
Először készítsük el a pácot. A fokhagymát pucoljuk meg, majd daraboljuk nagyon apróra. Tegyük egy tálba, adjuk hozzá a római köményt, a sót, a borsot, az olajat, majd reszeljük bele a citrusok héját és  facsarjuk bele levét. Forgassuk meg benne a csirkét és hagyjuk pácolódni benne. A legjobb, ha egy napot áll úgy, hogy pár óránként megforgatjuk.
Vegyünk elő egy magas falú, fedeles tűzálló edényt. Én most vaslábast használtam.
A vöröshagymát pucoljuk meg, vágjuk ketté, majd szép vékony szeletekre, a paprikával együtt. Tegyük a vaslábasba, adjuk hozzá a babérlevelet, a sót, a borsot és az olívaolajat. Helyezzük el rajta a csirkét, öntsük rá a pácot illetve a bort. Fedjük le, majd helyezzük előmelegített 200°C-os sütőbe. A hőmérsékletet csökkentsük 40 perc elteltével 180°C-ra és így süssük tovább kb. még egy órát. Ezután távolítsuk el a fedelét s pirítsuk meg a bőrét ropogósra további 20 perc alatt. Díszítsük citrus héjakkal, friss petrezselyemmel.
A salátához a paradicsomot vágjuk cikkekre, a lilahagymát apró kockára és a paprikát félkarikára. A jégsalátát daraboljuk közepes kockákra, tegyük egy nagy tálba, adjuk hozzá a többi hozzávalót.
A dresszing hozzávalóit keverjük simára, majd locsoljuk meg vele a salátánkat és jól forgassuk át. Tálalásig helyezzük hűtőbe!
Köretként fűszeres (szegfűborsos, chilis) édesburgonyát is tálalhatunk.




És egy plusz kép, a kedvenc cuki zsiráfomról:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...