Koskacukor: Fehér csokoládés eper torta

2014. június 7., szombat

Fehér csokoládés eper torta

Anyukám kívánsága, hogy valamilyen epres sütit vagy tortát süssek a névnapjára. Kicsit izgultam, mert már azért eper szezon vége felé járunk és nem voltam benne biztos, hogy kapok még. Sikerült szereznem, bár nem voltak annyira szépek már. Arra gondoltam, hogy valami csokival párosítom és akkor eszembe jutott, hogy korábban Farkas Vilmosnál találtam egy ilyen receptet méghozzá itt. A piskótát nem az ő receptje alapján készítettem, mert nekem az már túl tömény lett volna, szerintem így is édesebb és töményebb volt, mint amihez mi már hozzá szoktunk. Féltem, hogy biztosan jó lesz e a krém és az eper miatt kicsapódik e a tejszín, de úgy tűnik sikerült. :) Bár egy kicsit szerintem híg lett, talán egy kis zselatin fix-el szebben lehetett volna díszíteni, de tovább meg nem mertem verni, mert féltem, hogy nem lesz jó, akkor meg már nem lehet visszacsinálni. Összességében elégedett vagyok, bár a díszítést futtában tudtam megoldani, mert kevés volt az idő és nem is így szerettem volna, ráadásul az eprek is kicsik voltak. Jól van nem panaszkodom tovább. Tolta mindenki befele, mert egyszerűen isteni lett az íze!









Fehér csokoládés eper torta
Hozzávalók (26 cm átmérőjű torta formához):
Citromos piskótához:
6 db tojás
100 g cukor
1 ek. házi vaníliás cukor
250 g liszt
1 tk. sütőpor
1 citrom reszelt héja
1 ek. frissen facsart citromlé

Krémhez:
400 g állati habtejszín
400 g fehér csokoládé
400 g eper

Díszítéshez:
eper
100 g étcsokoládé
1 g kakaóvaj

Elkészítés:
Előző este készítsük el a krémet. A tejszínt melegítsük fel, adjuk hozzá a csokoládét és a feldarabolt epret. Turmixoljuk össze bot turmix segítségével simára, majd miután kihűlt tegyük a hűtőbe egy éjszakára. Másnap mikor töltenénk be a tortát közepes fokozaton habosítsuk ki, de vigyázzunk, mert ha gyors akkor kicsapódik a tejszín, illetve nem szabad túl verni sem, mert akkor elfolyósodik.
A piskótához a tojásokat válasszuk ketté. A fehérjét verjük fel a cukor 2/3 részével, a maradékkal keverjük ki a tojás sárgáját, amihez adjuk hozzá a vaníliás cukrot, a citrom reszelt héját és egy kis frissen facsart citrom levet. A felvert habhoz öntsük hozzá a kihabosított tojás sárgáját, majd szitáljuk hozzá a sütőporos lisztet. Keverjük el óvatosan lapát segítségével. Kivajazott és lisztezett tortaformába tegyük (az oldalát nem kell, csak az alját) úgy, hogy a közepe kicsit mélyebb legyen, így ha feljön akkor egyenletes lesz.
180°C-os előmelegített sütőbe 25 percig illetve tűpróbáig süssük. Miután egy kicsit kihűlt, vágjuk körbe, majd rácsra téve hagyjuk teljesen kihűlni. (Érdemes legalább fél nappal vagy előző este megsütni, így sokkal szebben lehet vágni.)
A piskótát vágjuk három részre. Töltsük meg a krém 2/3-ával, a többivel díszítsük tetszés szerint.
A szebb epreket mossuk meg, majd papírtörlővel itassuk le róla a vizet.
A csokoládét gőz felett olvasszuk fel, adjuk hozzá a kakaóvajat, majd forgassuk meg benne az epreket. Sütőpapírra téve hagyjuk, amíg megszilárdul rajta a csokoládé. Helyezzük el a feldíszített tortára. Egy kis csokireszelékkel még megszórhatjuk.






1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, imádom az epret fehér csokoládéval, nagyon jó páros! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...