Koskacukor: Ázsiai csirke

2014. június 24., kedd

Ázsiai csirke

Múlt héten, talán nem is kell említenem melyik az az áruház, ahol ázsiai fűszerek,olajok, szószok közül lehetett válogatni. Az ilyen alkalmakat mindig kihasználom, mert hozzánk csak Szeged a legközelebbi város, ahol lehetne ilyen különlegességekhez jutni, viszont nagy ritkán jutok be főleg úgy, hogy időm is legyen szétnézni. Tavaly előtt voltam Budán egy gyönyörű kínai étterembe, ahol életembe először pálcikát fogtam a kezembe és próbálkozhattam. Nem haltam éhen. :) A végére egész jól belejöttem.
Sikerült hozzájutnom bambusz pálcákhoz, amivel gyakoroltuk mind a ketten, hogy mégis hogyan is működik ez? Gyorsan, internet, videó... és már eszembe is jutott. Gyorsan eltanultuk és elég ügyesek is lettünk a végére. Még egy pár ázsiai étel és mehetünk vagányan étterembe. :)





Ázsiai csirke
Hozzávalók:
500 g csirkemell
1 ek. étkezési keményítő
1 ek. Madras Curry fűszerkeverék
3 ek. teriyaki szósz
3 ek. szójaszósz
2 ek. frissen facsart citromlé
1 ek. méz
2 ek. szezámmag
2 ek. szőlőmag olaj 


Elkészítés:
A csirkemellet vágjuk kockára.
A keményítőt és a fűszerkeveréket keverjük össze, majd forgassuk meg benne a csirkemell darabokat. óWokba hevítsük fel a szőlőmag olajat és nagy lángon süssük meg a húst.
Készítsük el addig a szószt. Egy tálba keverjük ki a teriyaki és a szójaszószt, adjunk hozzá frissen facsart citromlevet, mézet és egy pici sót. Amikor már megpuhult a csirkemell, öntsük rá a szószt, szórjuk meg szezámmaggal, forgassuk meg párszor, amíg szépen be nem sűrűsödik.
Basmati rizzsel tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...