Koskacukor: Currys karfiol krémleves csicseriborsóval

2017. november 30., csütörtök

Currys karfiol krémleves csicseriborsóval

Jöhetnek a melengető, forró krémlevesek, ami nem csak ebédnél állja meg a helyét. Nálunk, ha marad ki a hétvégi ebédnél a levesből általában én eszem meg hétköznap vacsira. Az elkövetkező hideg napokra pont ilyenekre vágyik az ember szerintem. Egy-két hónappal ezelőtt voltunk Sógornőméknél családi ebéden és azt véltem felfedezni, hogy a férjem mégis megeszi a karfiolt. Oké, nem magában, de levesként igen. Bátorkodtam én is elkészíteni egy olyan változatát, amiben biztos voltam, hogy szeretni fogja.








Currys karfiol krémleves csicseriborsóval
Hozzávalók:
2 nagy burgonya
1 nagy karfiol
20 dkg konzerv csicseriborsó
2 liter húsalaplé
1 vöröshagyma
2 evőkanál olívaolaj
1 kávéskanál őrölt kurkuma
1 kávéskanál őrölt római kömény
1 teáskanál curry

bors
1 dl tejszín

továbbá:
sajtos pirítós
chili

Elkészítés:
A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, a karfiolt rózsáira szedjük és a vöröshagymát megpucoljuk, apróra daraboljuk. Olívaolajon megfuttatjuk a hagymát, hozzáadjuk a burgonyát, a karfiolt és a csicseriborsót. Fűszerezzük, majd felöntjük húsalaplével. Addig főzzük, amíg a burgonya meg nem puhul. Végül simára turmixoljuk a tejszínnel és sóval, borssal ízesítjük. Ismét felforraljuk. Sajtos pirítóssal és chilivel tálaljuk.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...