Koskacukor: Almás habcsókos pite

2014. október 11., szombat

Almás habcsókos pite


Alma szezon van, így mi mást is készíthettem volna, mint egy almás pitét. De azért mégse legyen hagyományos, így a korábban már elkészített Szedres habcsókos pitémhez hasonlóan sütöttem meg.
Nagyon finom és különleges lett tőle, illetve a fel nem használt tojásfehérjéket, így könnyen tudtam hasznosítani.

A képek elkészítésénél még gyakorlás alatt voltam, hiszen sikerült beszereznem egy villanj körte dupla vakuszettet, amivel eléggé megküzdöttem. Az első pár ételfotó után úgy volt már, hogy feladom és felesleges volt az egész. :( Hétköznap is főzök, sütök finomságokat illetve hétvégén is készülnek esténként "bűnözős" vacsorák, amiket szeretnék megörökíteni, de sajnos a természetes fény ellenem van. Most már reggel sincs elég világos, mielőtt munkába mennék, hogy fotózni tudjak, az estéről meg nem is beszélek. Nagyon nagy hobbim lett a bloggerkedés és nem szerettem volna feladni télire illetve a hétvégi fotózás sem mindig jöhet össze, így ki kellett gondolnom valamit. Tehát megrendeltem ezt a vakuszettet, ami egy hét alatt teljesen lelombozott. Sokat olvastam utána interneten, bár inkább külföldi bloggerek körében, fotózással kapcsolatosan. Találtam ötleteket, hogy hova is kellene állítani az állványokat a legmegfelelőbb fényhez. Amit jó tudni, a legjobb, ha egy fényforrás van, azok pedig a vakuk. No most az én Nikon D3200 sajnos nem exponál sötétségben, mert nem annyira érzékeny az érzékelője, így kénytelen vagyok egy kis háttér világítást kapcsolnom. Érdemes arra figyelni, hogy ez a fény minimális legyen. Ezek a pités fotók, azért nem lettek megfelelőek, mert még túl világos volt, és a redőnyöket le kellett volna húznom. Két fényhez nem tud alkalmazkodni a fényképezőgépünk. Egy pár alkalommal csak úgy felállítottam és gyakorolgattam. Ami fontos a beállításnál 1/200-as záridőre kell állítani és csak a blende értékén lehet variálni, általában az f8 az ideális, de ha még magasabbra állítjuk, akkor sötétebb lehet a képünk, ami valahol segíthet, de valahol ronthat a képen. A fehéregyensúly legyen automatikus, azon később úgyis tudunk módosítani a megfelelő programmal. Az állványok a tárgytól 45°-os szögbe álljon, legalább 1,5 méterre. Ennél lehetne egy picit több, de nekem ez a legtöbb helyem. Az ernyőket kicsit állítsuk feljebb, ne közvetlen az ételre. De természetesen lehet vele játszani és próbálkozni, mert még függ attól is, hogy milyen a háttér. Mennyire veri vissza a fényt vagy éppen mennyire nyeli el.Ha szeretnénk egy ilyennel beruházni nem árt, ha beszerzünk hozzá egy vakupapucs adaptert, mert ez feltétlen szükséges hozzá illetve még egy infra távkioldóhoz is hozzájutottam. Így legalább az kiszállítás is ingyenes volt.Mivel nagy szenvedélyem lett a fotózás a főzés mellett úgy éreztem szükségem van egy ilyen szettre, hogy a hétköznapokon is megörökíthessem azt a sok finomságot, ami konyhába készül esténként.Remélem egy picit hasznos is volt a bejegyzés, mert most nem csupán a pite volt a lényeg! :)







Almás habcsókos pite
Hozzávalók:
Pite tésztához (25 cm átmérőjű):
200 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
100 g hideg vaj
50 g porcukor (nyírfacukorból)
1 tojás sárgája
1-2 evőkanál víz

Töltelék:
3 nagy alma
1 citrom leve
2 evőkanál nyírfacukor
1 teáskanál fahéj
1 dl tejszín
1 teáskanál vaníliás pudingpor
1 teáskanál vanília kivonat
1 evőkanál teljes kiőrlésű búzadara

Tetejére:
3 tojásfehérje
100 g porcukor (nyírfacukorból)
1 evőkanál étkezési keményítő
1 evőkanál frissen facsart citromlé

Elkészítés:
A pite tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze egy kis hideg víz hozzáadásával, majd tegyük a hűtőbe legalább fél órára.
Nyújtsuk ki a tésztát lisztezett felületen, helyezzük formába. Tegyünk rá sütőpapírt, majd bármilyen süthető nehezéket (én babot használok). Előmelegített 180°C-os sütőbe 15 perc alatt süssük meg.
Az almát hámozzuk meg, vágjuk ketté, távolítsuk el a magházát és daraboljuk kockára. Locsoljuk meg egyből citromlével, így nem fog megbarnulni.
A kész pite tésztát hintsük meg búzadarával, halmozzuk rá az almát, szórjuk meg fahéjas cukorral és tegyük vissza a sütőbe, amíg a habcsókkal el nem készülünk.
A fehérjét verjük habbá úgy, hogy a vége felé a keményítővel elkevert porcukrot evőkanalanként adjuk hozzá. A végén a citromlevét, így lesz szép fényes. Töltsük habzsákba.
Vegyük ki a félig kész almás pitét a sütőből, díszítsük tetszés szerint a felvert tojásfehérjével.
Ezután csökkentsük a hőmérsékletet 150°C-ra és helyezzük vissza a habcsókos pitét további 40-45 percre. Figyeljünk arra, hogy a habcsókok nehogy megégjenek! Ha nagyon pirulnának inkább vegyünk még vissza a hőmérsékletből!
Miután kész, zárjuk el a sütőt, résnyire nyissuk ki az ajtaját és így hagyjuk kihűlni!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...