Koskacukor: Alfredo spaghetti

2014. július 17., csütörtök

Alfredo spaghetti

Szerintem már említettem már párszor, hogy szeretem a jó ízű, szaftos tésztás ételeket. Tudom a szénhidrát tartalmuk nem kevés, de szerintem ha nem egy tepsivel vagy egy óriás tányérral eszünk belőle, akkor belefér simán egy héten egyszer.
Ezt már kinéztem korábban valahol, de igazából amikor utána néztem arra jöttem rá, hogy nagyon hasonlít a carbonara spaghettire. Áááá, akkor tuti csak finom lehet. ;)
El is készítettem és tényleg nagyon ízlett, úgyhogy tészta imádóknak egy próbát megér.






Alfredo spaghetti
Hozzávalók (2 személyre):
200 g durum spaghetti
150 g felkockázott füstölt házi sonka (vagy bacon)
50 g parmezán
1 nagyobb gerezd fokhagyma
1 ek. olívaolaj
1 ek. tk. tönköly búzaliszt
2 dl tej


Tetejére:
frissen őrölt bors
petrezselyemzöld
parmezán

Elkészítés:
A tésztát főzzük meg sós vízben, de vigyázzunk, hogy ne főzzük szét, mert akkor már elrontjuk az egész étel minőségét.
A felkockázott házi sonkát pirítsuk meg, majd szedjük ki egy kis tálkába. A visszamaradt zsírhoz, tegyünk egy evőkanál olívaolajat, nyomjuk rá a fokhagymát, majd futtassuk meg. Adjuk hozzá a lisztet, majd a tej hozzá adásával készítsünk egy híg besamel mártást. Szórjuk bele a parmezánt és főzzük addig, amíg a sajt el nem olvad. Ízlés szerint sózzuk. Adjuk a szószt a lecsöpögtetett tésztához.
Tálalásnál szórjuk meg a tésztát frissen őrölt borssal és darabolt petrezselyemzölddel. Pluszban megszórhatjuk még parmezánnal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...