Koskacukor: Levendulás, barackos sütemény

2014. július 8., kedd

Levendulás, barackos sütemény

Ahogy ígértem, jövök a nyaralás utáni első bejegyzésemmel egy nagyon finom és illatos levendulás, barackos süteménnyel. Bevallom még soha nem kóstoltam levendulás édességet, sőt csak annyit tudtam, hogy a levendula mennyire jó illatú és milyen jótékony hatással bír. Itt olvashattok bővebben róla. Annyi mindent készítenek levendulából, hogy nem győzném sorolni. Nem is lepődöm meg ezen, ugyanis nagyon finom a szörpje, a szappannak az illata isteni és azok a cuki kis zsákok, amiket varrnak és megtöltik búzatörettel és levendulával ... Nyár elején már sikerült egy kis palántát beszereznem, de akkor még nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, viszont most, hogy így ennyire megtetszett kicsit jobban utána is olvastam itt, hogyan lehet sokasítani. Kicsit elszomorodtam, mert legalább két év kell ahhoz, hogy virágja legyen és több év alatt lesz szép bokros. Nah, de valamikor el kell kezdeni, úgyhogy ez az idei év lesz. Ősszel vetem a levendulát...
De most akkor jöjjön a Tihanyból hazahozott levendulával készült barackos sütemény, ami pillanatok alatt elfogyott.







Levendulás, barackos sütemény
Hozzávalók (12 kocka 25x25 cm tepsihez):
125 g szoba-hőmérsékletű vaj
150 g joghurt
100 g tk. tönköly búzaliszt
100 g zabliszt
50 g graham liszt
1 tk. sütőpor
1 kk. szódabikarbóna
4 tojás
100 g cukor
1 kis marék szárított levendula
1/2 citrom leve és reszelt héja
6 szép nagy barack

Elkészítés:
A vajat habosítsuk ki a cukorral, majd tegyük bele egyesével a tojásokat. Facsarjuk hozzá egy fél citrom levét és reszeljük hozzá a héját. Adjuk hozzá a joghurtot és keverjük simára.
Egy tálba mérjük ki a liszteket, keverjük el benne a sütőport, a szódabikarbónát és a szárított levendula 3/4-et részét. A száraz alapanyagot adjuk hozzá a tojásos, joghurtos, vajas keverékhez és fakanállal forgassuk bele.
A barackokat mossuk meg és vágjuk ketté, a magokat vegyük ki.
Egy 25x25cm-es tepsit vajazzunk ki vékonyan, majd egyenletesen osszuk el benne a tésztát. Helyezzük el szép sorba a barackokat, majd szórjuk meg a maradék levendulával.
Előmelegített 180°C-os sütőbe 30-35 percig, tűpróbáig süssük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...