Koskacukor: Levendulás fehércsokoládés fagylalt

2014. július 19., szombat

Levendulás fehércsokoládés fagylalt

Nagyon szeretem a fagyikat, talán jobban, mint a sütiket. Nyaralás alatt elnyaltam egy párat és a legjobban a levendulás fehércsokis és a narancsos étcsokis ízlett, de természetesen azt is hozzá kell tennem, hogy olasz jellegű, készítésű fagyiból. Akkor már kigondoltam, ha haza jövök akkor elkészítem én is. Sikerült ízre eltalálnom, talán egy picivel csokisabb lett, de az sosem baj. Nem nagy adagot készítettem, mert csak kísérleteztem vele.










Levendulás fehércsokoládés fagylalt
Hozzávalók (600ml):
200 ml állati tejszín (30%-os)
1 tk. szárított levendula
250 ml tej
3 tojás sárgája
50 g cukor
80 g fehércsokoládé (+20 g reszelve)

Elkészítés:
A fagyigépet 24 órára tegyük fagyasztóba.
A tejszínt forraljuk fel a levendulával és főzzük pár percig, majd szűrjük le.
A tojások sárgáját keverjük ki a cukorral, adjuk hozzá a tejet, majd a leszűrt tejszínt és tegyük vissza a gáztűzhelyre. Addig főzzük közepes lángon, amíg el nem kezd sűrűsödni. Adjuk hozzá a fehércsokoládét és olvasszuk fel. Várjuk meg míg kihűl, majd tegyük hűtőbe egy éjszakára.
Másnap töltsük a gépbe folyamatos keverés mellett és 40 percig hagyjuk dolgozni. Amikor kész a reszelt fehércsokit keverjük hozzá és tegyük egy dobozba, majd mehet a hűtőbe pár órára.




1 megjegyzés:

  1. Hát jól néz ki, az biztos. Jó lenne, ha néha legalább az illatokat érezhetnénk, ha az ízeket nem is.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...