Koskacukor: Tandoori csirkemell, csicseriborsó lepénnyel

2015. március 15., vasárnap

Tandoori csirkemell, csicseriborsó lepénnyel

Tegnap este igyekeztem egy gyors vacsorát összehozni, de a csicseriborsó lepény kicsit kifogott rajtam. A sütőbe való sütés valahogy nem akart összejönni, de az is lehet, hogy a gáz minősége éppen ekkor nem volt megfelelő. Sajnos néha előfordul, hogy egyszerűen azt veszem észre, hogy nem elég meleg a sütő, hiába megy már egy jó ideje. Máskor meg pikk-pakk megsül benne minden. Van hőmérőm, de mivel gyorsan szerettem volna elkészíteni a vacsit, így ilyenre nem is gondoltam. De nem baj, feltaláltam magam a végén palacsinta sütőbe végezte. Legközelebb itt fogom kezdeni. Egyrészt nem kell várni arra, amíg a sütő bemelegszik, ráadásul tényleg gyorsan meg is sülnek. És ráadásul finom is!
A csicseriborsó lepény receptjét több helyen megnéztem, az arányok szinte mindenhol így néz ki, de láttam valahol előtte összefőzik, valahol 3 óra hosszára félre teszik, miután összekeverték a lisztet a vízzel. Én a főzős módszert választottam, szerintem ez sem rossz megoldás, a másikat is kifogom próbálni.






Tandoori csirkemell, csicseriborsó lepénnyel
Hozzávalók:
Tandoori csirkéhez:
50 dkg csirkemell
2 evőkanál barna rizsliszt
2 teáskanál tandoori fűszerkeverék

2-3 evőkanál olívaolaj

2 dl zsírszegény joghurt
2 teáskanál tandoori fűszerkeverék

Csicseriborsó lepényhez:
1 bögre csicseriborsó liszt
2 bögre víz
só, bors
2 evőkanál olívaolaj + sütéshez

tálaláshoz: frissen facsart citromlé

Elkészítés:
A csirkemellet vágjuk kisebb kockákra. Keverjük össze a rizsliszttel a sót és a tandoori fűszerkeveréket és forgassuk meg benne a csirkemell darabokat. Süssük meg olívaolajon, majd amikor már elkészült, adjuk hozzá a tandoori fűszeres joghurtot. Tegyük félre, amíg elkészülünk a lepénnyel.
A vizet a liszttel, sóval és a borssal főzzük össze úgy, hogy folyamatosan keverjük habverővel, nehogy becsomósodjon. Amikor teljesen besűrűsödött, adjuk hozzá az olívaolajat.
Tegyük egy 20x20 cm-es kiolajozott tepsibe és süssük készre előmelegített 200°C-os sütőbe. Ha véletlen nem süt jól a sütő vagy sietünk, akkor palacsinta sütőbe is elkészíthető. Tortalapát segítségével simítsunk kisebb lepényeket a serpenyő közepére és süssük készre mind a két oldalát.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...