Koskacukor: Hamburger zsemlék gluténmentesen

2015. március 23., hétfő

Hamburger zsemlék gluténmentesen

Most már két hét is eltelt azóta, hogy a gluténmentes étkezést elkezdtem. Izgalmas....
Először bajban voltam, hogy miként is fogok finomságokat sütni, de egyből sikerült minden. Természetesen nem magamtól, hiszen ez is egy külön "konyha". Rengetegféle liszt és szinte egyiket sem ismertem, ismerem. Ugyanis úgy gondolom, hogy elég sok időre lesz szükségem ahhoz, hogy már magamtól tudja variálni a különböző lisztek arányát. Még jó, hogy van internet...
Nagyon sokat segített nekem Nicole blogja, ahol rengeteg receptet találtam és a liszt keverékekről is található külön bejegyzés. Könyvet is adott már ki, amire szívesen beneveznék, bár még nem néztem szét, hogy itt nálunk lehet e kapni. Akár angol verzióba is jöhet, ugyanis már annyi külföldi blogot nézegettem az elmúlt két évben, hogy lassan már megtanulom a nyelvet. :) Na jó, egy kicsit túlzás, de előbb utóbb csak ragad az emberre valami. Balázs szokta mondani, maximum a kosz. :)
A gluténmentes filléres alapon: Keksz, bagel, zsemle könyvéből van az alábbi hamburger zsemle receptje, ami egy az egyben hasonlít az amerikai hamburger bucikhoz. Frissen a legjobb, de hát melyik nem? :) Másnap egy kicsit mikróba tettem és már pakoltam is a belevalót.
Jah, a zsemléket a túrára vittem magammal, de annyira laktató, hogy a háromból csak egy fogyott el. De másnap reggel a maradékot megosztottam Balázzsal, így gyorsan nyoma veszett.








Hamburger zsemlék gluténmentesen
Hozzávalók ( 4 db kicsi vagy 3 db nagy):
Rántáshoz:
12 g Nutri free per Pane gluténmentes lisztkeverék
65 ml víz

Továbbá:
210 g Nutrifree Mix per Pane
25 g cukor
10 g friss élesztő
6 g só
24 g olvasztott vaj
60 g joghurt
85 ml tej

Tetejére:
vaj
szezámmag

Elkészítés:
Először a 12 g lisztet a 65 ml vízzel főzzük fel folyamatos keverés mellett. Amikor besűrűsödött tegyük félre, amíg teljesen kihűl.
Mérjük ki a többi hozzávalót dagasztó tálba, adjuk hozzá a kihűlt "rántást", majd dagasszuk a tésztát 5 percig. Olajozott kelesztő tálba téve, tegyük a hűtőbe egy éjszakára vagy minimum 12 óra hosszára.
Másnap hagyjuk szobahőmérsékleten 1,5 órát pihenni. Osszuk a tésztát 3 vagy 4 egyenlő részre (így utólag inkább 3 felé osztottam volna), formázzunk belőle zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztassuk. Kelesszük duplájára!
Előmelegített 200°C-os sütőbe toljuk be 10 percre. Ezután vegyük ki, kenjük meg vajjal, szórjuk meg szezámmaggal, majd toljuk vissza további 10-15 percre, de ekkor a hőmérsékletet csökkentsük 180°C-ra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...