Koskacukor: Joghurtos, olívás kenyér - Csicseriborsó humusszal

2015. március 25., szerda

Joghurtos, olívás kenyér - Csicseriborsó humusszal

Első kenyeremen túl vagyok, most már jöhetnek a saját ötletek, kísérletek. A Nutrifree hátulján lévő recepttel kezdtem, ami elég jól sikerült. Bár másnap már nem volt puha, de már rég hozzá szoktam, ugyanis a rozs illetve a teljes kiőrlésű kenyerek is frissen volt a legpuhább. (Kivétel a kovászos, vaslábas verzió, mert az bizony 2-3 napig is olyan volt, mintha akkor sütöttem volna.)
Eszembe jutott, hogy a joghurt bizony sokat segít és nem szárad ki annyira a tészta tőle. Gondoltam kipróbálom. :)
De jól tettem! Még a 3. nap is puha volt! Annyira megörültem. Mivel csak én eszem, ezért 5 napig bőven elég nekem egy ekkora kenyér, mivel csak reggelire eszek. Egyébként panininek vagy szendvicssütőbe isteni, ropogós melegszendvics készíthető belőle.
Az olívás, joghurtos kenyérhez készítettem csicseriborsó humuszt, amit mind a ketten nagyon szeretünk. Most receptet is hoztam hozzá.







Joghurtos, olívás kenyér
Hozzávalók:
250 g Nutrifree per Pane lisztkeverék
70 g joghurt
1 teáskanál útifű maghéj
130 g víz
10 g élesztő
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
5 g só
10 szem fekete olíva

Elkészítés:
Az elkészítése nagyon egyszerű. Tegyünk mindent dagasztó gépbe az olívabogyón kívül, majd dagasszuk 3-4 percig. Ez idő alatt daraboljuk össze, egészen apróra az olívát és adjuk a bedagasztott tésztához. További 1-2 percig dolgoztassuk még a gépet, hogy teljesen elkeveredjen a tésztával.
Olajozott kelesztő tálba téve, hagyjuk duplájára kelni kb. 1 óra alatt.
Ezután gyúrjuk át óvatosan, majd formázzuk meg és helyezzük olajjal kikent kenyér formába.
Letakarva pihentessük 30 percig.
Ez idő alatt melegítsük elő a sütőt 200°C-ra. Helyezzük a sütőbe, a hőmérsékletet vegyük le 180°C-ra, majd süssük készre 35-40 perc alatt.



Csicseriborsó humusz
Hozzávalók:
400 g konzerv csicseriborsó
1 teáskanál pirospaprika
1 teáskanál dijoni mustár
1 evőkanál frissen facsart citromlé
1/2 kávéskanál só
1/2 kávéskanál őrölt chili
2 evőkanál extra szűz olívaolaj

Elkészítés:
Tegyünk mindent egyszerre a turmix gépünkbe, majd jól turmixoljuk össze, amíg krémes állagú nem lesz. Kanalazzuk lezárható üvegbe, ezután mehet a hűtőbe vagy akár rögtön fogyaszthatjuk is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...