Koskacukor: Quiche Lorraine - Camemberttel, újhagymával és erdei sonkával (gluténmentes)

2015. március 17., kedd

Quiche Lorraine - Camemberttel, újhagymával és erdei sonkával (gluténmentes)

Hétvégére feladták a leckét ugyanis azt mondta Balázs, hogy olyan finom sós pitét enne, amit egyszer régen sütöttem. Kérdem tőle, hogy Quiche-t szeretnél enni? Igen, igen azt... Na jó, legyen...
Tudok én nemet mondani? Főleg neki? Hát nem... :)
Elkezdtem törni a fejem, hogy vajon működni fog e ezzel is. Kimondottan a Schär Mix C típusú lisztet ajánlották és emlékszem még mondta is nekem Dia, az eladó hölgy, hogy ebből ő is készített már pitét és nagyon finom, de azért vigyázzak mert egy picit törékeny.
Nah, de miből mennyi kell? Maradtam a hagyományos arányoknál 2:1, gondoltam elrontani csak nem fogom. Azért felvilágosítottam Balázst, hogy lehet kanalazni kell majd. :)
Összedobtam mindent aprító robotgépembe, addig turmixoltam, amíg össze nem állt. Így nem állt fenn az a veszély, hogy a meleg kezemmel sokáig fogom gyúrni. Becsomagoltam, ment a hűtőbe. Kivettem fél óra után és elkezdtem gyújtani. Egyszerűen fantasztikus. Még könnyebb dolgom volt, mint a teljes kiőrlésűvel. És még szeletelni is gyönyörűen lehetett. Egyszerűen lehetett még kézben is fogni, egyáltalán nem tört. Hogy ezek a lisztek milyen szuperek!!!
Most már egyáltalán nem vagyok elkeseredve, hiszen látom, hogy megkönnyítik a gluténmentes étkezést ezek a lisztkeverékek.








Quiche Lorraine - Camemberttel, újhagymával és erdei sonkával 
Hozzávalók (26 cm piteformához):
Pite tésztához:
200 g gluténmentes lisztkeverék
100 g hideg vaj
1 tojás
2 evőkanál hideg víz
1 kávéskanál só

Töltelék:
1/2 bögre tej
1/2 bögre tejföl
1/4 bögre tejszín
3 tojás
2 szál újhagyma
10 dkg erdei sonka
15 dkg camembert
só, bors
szerecsendió

Elkészítés:
A pite tészta hozzávalóit tegyük konyhai aprító robotgépbe, majd addig turmixoljuk, amíg össze nem áll. Folpackba csomagolva tegyük hűtőbe legalább 30 percre.
Terítsük ki a folpackot az asztalra, majd nyújtsuk ki kerekre. Legyen nagyobb pár centivel, mint a formánk. Könnyen áttehetjük a formába megfordítva, majd vegyük le a fóliát.
Béleljük ki sütőpapírral tegyünk bele száraz babot, vagy bármit ami süthető és nehezéknek megfelel.
Előmelegített 200°C-os sütőbe süssük elő a tésztát kb. 10 percig.
A töltelékhez keverjük ki a tejet, tejfölt és a tejszínt a három tojással. Ízesítsük sóval, borssal és szerecsendióval. Az újhagymát, az erdei sonkát és a camembert daraboljuk apróra, majd tegyük a tojásos keverékhez.
Öntsük a piteformába, majd előmelegített 180°C-os sütőbe süssük készre kb. 45 perc alatt.
Amikor már szép aranysárga a teteje és szépen feljött, akkor vegyük ki a sütőből és tálalásig hagyjuk egy picit hűlni. Így könnyen szeletelhető lesz, mint bármelyik pite.









6 megjegyzés:

  1. Nagyon vonz, köszönöm, szeretném megcsinálni.
    Mekkora bögréről van szó? (Nekem sokflke van).

    Köszönöm előre is:
    katizimi@gmail.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kati! 2,5 dl bögrét, mérőpoharat használok.
      Szép napot!
      Koskacukor

      Törlés
  2. Bocsánat, de időközben lenne még egy kérdésem: "Béleljük ki sütőpapírral tegyünk bele száraz babot, vagy bármit, ami süthető és nehezéknek megfelel". A sütőpapír a tészta alá megy. A nehezék hová kerül?

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kati! Elnézést, ha nem voltam egyértelmű. A sütőpapír a tésztára megy és abba a nehezék, ami nálam bab szokott lenni.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...