Koskacukor: Marcipános linzerfalatok

2016. december 20., kedd

Marcipános linzerfalatok

Azt hiszem most belehúztam, meglátszik, hogy ráérek. Karácsonyi receptekkel bombázlak titeket egészen az ünnep végéig. Balázs egyik kedvence a marcipán, ami bármilyen formában jöhet.  Mióta ismerem őt, azóta én is nagy rajongója lettem, bár ennek ellenére nem sokszor készítek itthon ilyen jellegű édességet. Általában házilag készítem. így tudom miből van és nem csak fele mandula. A decemberi Kifőztük gasztromagazinban megjelent a karácsonyi ministollen receptem, amit nálam is megtaláltok már. Ebből, ha többet készítünk akkor jut bőven ehhez a finomsághoz is és még mindig egészséges sütit tehetünk az asztalra.
Egyébként annyira pihent vagyok, hogy a képen lévő figurákat varrogattam mostanában, amik hamarosan felkerülnek a fenyőfára. :) A dobozka is saját kezűleg készült.









Marcipános linzerfalatok
Hozzávalók 30 db-hoz:
15 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg hideg vaj
5 dkg nyírfaporcukor
1 tojás sárgája
1 teáskanál mandula kivonat

a töltelékhez:
20 dkg nyírfacukorból készült marcipán
1 tojás fehérje
1 ek. citromlé
1 citrom reszelt héja

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit késes robotgépbe tesszük, majd addig hagyjuk keverni, amíg a tészta össze nem áll.
A a töltelék alapanyagait is kimérjük és késes robotgép segítségével összeállítjuk.
Külön-külön fóliába csomagoljuk, és hűtőbe helyezzük 1 óra hosszára.
Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 1 mm vékonyra nyújtjuk, egyenletes téglalapra vágjuk. A maradék tésztát újra nyújtjuk és  ebből is készítünk egy másikat. Elosztjuk a tölteléket, megkenjük a tésztát, majd feltekerjük. Két tekerés után levágjuk a feltekert tészta mentén. kicsit megsodorjuk, hogy jól összetapadjon, majd 5-6 cm-es darabokra vágjuk. A megmaradt tésztán megint tekerünk és vágunk, darabolunk. Amíg el nem fogy.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük.
Előmelegített 180 fokos sütőbe helyezzük 8-10 perc alatt készre sütjük. Figyeljük, ha már az alja barnulni kezd, akkor kivehetjük. Hűlni hagyjuk, majd dobozba tesszük, így sokáig eláll.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...