Koskacukor: Gazpacho

2015. február 6., péntek

Gazpacho

Reggel elárultam, hogyan is készítettem a Gazpacho leves mellé a ropogós baguette, amit meglocsoltam extra szűz olívaolajjal és sütőben ropogósra pirítottam. Imádom a paradicsom alapú ételeket, de nem csak én, hanem Balázs is. Az volt a feladata, hogy találja ki milyen levessel kínáljuk a vendégeket. Pár perc után valahol rátalált a Gazpacho-ra, majd közölte velem, hogy szerinte ez jó lesz. Na oké, láttam is már pár receptet korábban, de melyik lehet a legjobb, hiszen csak ne most kísérletezzek már. Több oldalt is átkutattam, míg megszületett a saját verzióm. Mindenhonnan elcsíptem a számomra szimpatikus ötleteket és próbáltam eredetivé varázsolni. Természetesen mivel még soha nem ettem, és halvány lila gőzöm sincs, hogy mi az eredeti spanyol recept, de abban biztos vagyok, hogy ez állítólag csillagos ötös lett. Legalábbis a kedves sógorom nagyon dicsérte. :)





Gazpacho leves
Hozzávalók:
2 liter csirke húsalaplé
2 liter házi paradicsomlé
1 kg paradicsom
1 kaliforniai paprika
extra szűz olívaolaj
4 szárzeller
1 uborka
2-3 gerezd fokhagyma
2 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál fehérborecet
2 teáskanál cukor
só, bors
friss vagy szárított bazsalikom

Elkészítés:
Először is, ha nincs húsalaplevünk, akkor készítsünk. Ne kockázzunk, mert azzal nem lesz az igazi. Érdemes előtte egy nappal elkészíteni, így a zsírját teljesen le tudjuk szedni.
A paradicsomokat vágjuk ketté, a paprikát nagyobb cikkekre. Helyezzük alufóliával bélelt tepsire, locsoljuk meg extra szűz olívaolajjal, szórjuk meg egy pici sóval, majd helyezzük sütőbe 200°C-ra és addig süssük, amíg teljesen puha nem lesz. Fontos, hogy akkor jó, amikor a héja sötétebb és könnyen leszedhető. A sütés ideje függ a paradicsom keménységétől. Természetesen egy nyári, zamatosabb paradicsommal százszor finomabb lenne, illetve gyorsabban elkészül a sütőben. Még melegen, óvatosan hámozzuk meg. Tegyük turmixgépbe vagy aprítóba a sült paradicsomot, a paprikát, a zellert, az uborkát a fokhagymát, a sót, cukrot és egy kevés extra szűz olívaolajat. Jól turmixoljuk össze, ne legyen nagyon darabos. Ezután hígítsuk sűrű házi paradicsomlével és húsalaplével. Ezután lehet még ízesíteni sóval, borssal és friss vagy szárított bazsalikommal. Tálalásig tegyük hűvös helyre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...