Koskacukor: Mákos, szezámmagos kalács

2015. február 21., szombat

Mákos, szezámmagos kalács

Egy frissen sült kalács illatánál nincs jobb. Először nem gondoltam arra, hogy ezt megörökítem, de amikor kivettem a sütőből annyira bele szerettem, hogy egyből elővettem a fényképezőgépet és az állványokat és már kattintgattam is. Nagyon finom lett és elárulom azt is, hogy reggelire paniniként fogyasztottuk el. Hogy mi volt benne? Házi áfonyalekvár, camembert sajt. Vajjal megkentem kívül és miután megsültek mézzel megkentem a tetejét! Első osztályú reggeli, ha már unjuk a sósat. :)









Mákos, szezámmagos kalács
Hozzávalók:
350 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
150 g BL 55 liszt
5 g só
20 g friss élesztő
1 tojás
250 ml langyos tej
1 teáskanál cukor
35 g olvasztott vaj
2 evőkanál egész mák
2 evőkanál szezámmag

Elkészítés:
Mérjük ki a liszteket, adjuk hozzá a mákot és a szezámmagot. Langyos tejbe keverjük el az élesztőt és a cukrot, majd így adjuk a kimért lisztekhez. A tojást verjük fel és annyit adjunk hozzá, hogy egy keveset hagyjunk belőle a tetejére. Így nem lesz szükségünk egy másikra. Szórjunk bele egy kis sót, majd dagasszunk belőle rugalmas tésztát. A dagasztás 7-8. percénél adjuk hozzá apránként az olvasztott vajat és dagasszuk további 5-6 percig. Kelesztő tálba téve pihentessük kb. 45-50 percig. Ezután osszuk 4 egyenlő részre. Sodorjunk hosszú rudakat, majd fonjuk össze.
A négyes fonás nagyon egyszer, mindig egy szállal dolgozzunk és jobbról balra (vagy balról jobbra, ahogy rá áll a kezünkre) dugjuk át a mellette levő szál alatt a következőnél felette, majd alatta. És így kezdjük újra, amíg el nem fogy. A végén görgessük meg finoman, hogy formálódjon egy kicsit, majd sütőpapírral bélelt tepsire fektessük. Kenjük le felvert tojással, kelesszük duplájára. Ismét kenjük le tojással, szórjuk meg mákkal és szezámmaggal, majd toljuk előmelegített 190°C-os sütőbe kb. 40 percre. Figyeljünk rá közbe, mert a sütési idő eltérhet.
Rácsra téve hagyjuk kihűlni.




4 megjegyzés:

  1. Csodálatos, imádom benne az egész mákszemeket, olyan különlegessé teszik a sütiket / kenyereket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Így elvétve én is szeretem a mákot, de töményen már annyira nem :(

      Törlés
  2. Már amikor feltetted ezt a receptet akkor mentettem de ma lett fix,h. ez a kalácsod lesz az én húsvéti kalácsom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, aranyos vagy! Nagyon örülök, hogy tetszik :) Jó étvágyat hozzá és Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...