Koskacukor: Mars szelet

2015. február 23., hétfő

Mars szelet

Vigyázz, Kész, Főzz! VKF. 70. fordulójára hoztam egy finom édességet, ami nagyon emlékeztette páromat a Mars csokira, így ezt a nevet kapta a sütim. Tóth Orsi, a Kabóca a konyhában blog írója hirdette ki a témát, ami a sajt volt. Komolyan... sajt...? Kinek ne lenne a kedvence? Azon gondolkodtam, hogy főétel, sós nasi vagy desszert legyen. Mi egyszerűen mindenben imádjuk a sajtot és szinte bármilyen változatát megesszük. Óriási sajt rajongók vagyunk!
Ugyebár a mascarpone is sajt, így miért ne készíthettem volna erre a fordulóra valamilyen édességet. Maradt még egy kis házi sós karamell öntetem és szerettem volna valami finomsághoz felhasználni. Elképzeltem ezt a sütit és gyorsan megsütöttem.
Unokahúgomnak és a páromnak ízlett a legjobban, úgyhogy már megérte. :)
A képek lehettek volna jobbak, de a ragyogó napsütés megnehezítette a dolgomat, az állvány felállításához lusta voltam. Már megbántam. :(





Mars szelet
Hozzávalók (20x25 cm tepsihez):
150 g teljes kiőrlésű keksz
75 g olvasztott vaj

Sajttorta részéhez:
500 g mascarpone
2 tojás
2 evőkanál holland kakaópor
1 evőkanál liszt
100 g porcukor
100 g étcsokoládé (50%-os)

Tetejére:
50 g étcsokoládé
50 g tejszín

házi sós karamell öntet

Elkészítés:
A tepsinket béleljük ki sütőpapírral, a sütőt pedig melegítsük elő 180°C-ra és helyezzünk be egy vízzel tele lapos edényt.
A kekszet daráljuk le, majd keverjük össze az olvasztott vajjal. Tegyük a sütőpapírral bélelt tepsibe. majd osszuk el egyenletesen és nyomkodjuk le. Helyezzük sütőbe 10 percre.
Addig készítsük el a sajttorta részét. A mascarponét keverjük ki a tojásokkal. A kakaóport és a lisztet keverjük össze a porcukorral, majd szitáljuk hozzá és forgassuk bele. Az étcsokoládét olvasszuk fel gőz felett, majd tegyük a krémhez.
Miután elősütöttük a kekszet és szépen megpirult, mehet rá a krém. Toljuk vissza a sütőbe, de most már 170°C-ra 50-60 percre. Akkor jó, amikor már nem lágy a közepe.
Miután megsült hagyjuk nyitott sütő ajtónál kihűlni, majd tegyük egy éjszakára a hűtőbe.
Másnap melegítsük fel a tejszínt, tegyük bele az étcsokoládét, majd keverjük simára.
Díszítsük vele a süteményünk tetejét illetve házi sós karamellel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...