Koskacukor: Aszalt paradicsomos pizza tészta, vadszalámival és BBQ szósszal

2015. július 6., hétfő

Aszalt paradicsomos pizza tészta, vadszalámival és BBQ szósszal

Régen sütöttem pizzát és mivel tudom, hogy Balázs kedvencei közé tartozik, így gondoltam estére meglepem. Láttam rajta nagyon megörült, amikor a hűtőbe felfedezte a reggel begyúrt tésztát. Arra gondoltam, hogy nem fogom roskadásig pakolni. A tésztája már így is különleges. Van még a horvátországi vadszalámiból illetve feldobom egy pár csemege uborkával és tojással. A szószt házilag készítettem, de ha lett volna itthon füstölt paprikám, akkor kihagytam volna a bolti BBQ szószt. Jelzem finom lett, mert nem sokat hagytunk reggelre, pukkadásig voltunk.
Mellé a Kollár pincészet borát fogyasztottuk volna, ha nem fogyott volna ki. Azt hiszem többet kellett volna hoznunk. :(





Aszalt paradicsomos pizza tészta, vadszalámival és BBQ szósszal
Hozzávalók:
20 dkg durum liszt
20 dkg teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
1dkg élesztő
3 evőkanál olívaolaj (olajos aszalt paradicsomos üvegből)
6 olajos aszalt paradicsom
1 teáskanál só

Paradicsomos BBQ szószhoz:
2 evőkanál Jack Daniels BBQ szósz
3 dl sűrű házi paradicsomlé
2 teáskanál keményítő
1 kávéskanál rozmaring
1 kávéskanál kakukkfű
1 kávéskanál majoránna
1 kávéskanál oregánó
só, bors

vadszalámi
csemegeuborka
gouda sajt
tojás

Elkészítés:
A tésztához a liszteket mérjük ki egy tálba, morzsoljuk bele az élesztőt. Az aszalt paradicsomot daraboljuk apróra, majd adjuk a liszthez 3 evőkanál olajjal együtt. Tegyünk még bele sót és annyi vizet, amennyivel rugalmas tésztát tudunk gyúrni. Robot géppel kb. 8 perc alatt.
Helyezzük hűtőbe 4 óra hosszára vagy akár egy éjszakára.
A paradicsomos BBQ szószhoz, 2 dl paradicsomlét forraljunk fel a BBQ szósszal és a fűszerekkel, majd sűrítsük be a maradék 1 dl paradicsomlében elkevert keményítővel.
A tésztát osszuk két egyenlő részre, nyújtsuk ki nagyon vékonyra. A szélét kicsit hajtsuk vissza. Kenjük meg szósszal, pakoljuk meg szalámival, sajttal, csemegeuborkával és üssünk a közepére egy tojást.
Sütőpapírra helyezve, sütőbe felforrósított samott lapra húztam, így sütöttem kb. 20 perc alatt készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...