Koskacukor: Piadina, zöld pestoval és kecskesajttal

2015. július 21., kedd

Piadina, zöld pestoval és kecskesajttal

Nem véletlen az olasz ételek a kedvenceim. Először Piadinát Pesten ettem kb. egy hónappal ezelőtt. Nagyon hasonlít a Quesadilla-hoz, de ugye a lényeges különbség a tésztájában van. Egyrészt egy picit vastagabb, másrészt nem tartalmaz kukorica lisztet. Maga a tésztához nem kerestem alap receptet, mert kb. ahányat megnéztem mind máshogy készült. Így gyúrtam be egy expressz tésztát, amit szint egyből süthetünk is és tökéletes lesz. Nagyon finom és egyszerű. Azt tehetünk bele amit szeretnék, de szerintem két-három dolog bőven elég. Készítettem finom házi pestot, kaptam ismét házi kecskesajtot, és már csak a kertből szedett friss érett paradicsom hiányzott belőle, amivel szintén megtöltöttem.







Piadina, zöld pestoval és kecskesajttal
Hozzávalók:
Zöld pestohoz:
1 csokor petrezselyem
2 marék ruccola
1 marék friss bazsalikom
1 evőkanál dió
1 evőkanál mandula
só, bors
1 teáskanál citromlé
2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál fehérborecet
1 dl extra szűz olívaolaj

Piadina tésztájához:
180 g teljes kiőrlésű tönköly búzaliszt
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
60 g joghurt
1 kávéskanál só
5 g élesztő
1 dl langyos víz

Továbbá:
2 egész paradicsom
10 dkg kecskesajt

Elkészítés:
A pesto hozzávalóit tegyük egy turmixgépbe, majd turmixoljuk simára.
A tésztához mérjük ki a lisztet, adjuk hozzá az összes többi hozzávalót, majd gyúrjunk belőle rugalmas tésztát. Pihentessük 20-30 percig. Osszuk két részre, nyújtsuk ki egész vékonyra, kb. 28-30 cm átmérőjűre és süssük meg forró serpenyőben mind a két oldalát. Vigyázzunk, ne süssük túl, mert akkor törős lesz.
A paradicsomot szeljük vékony karikára, a kecskesajtot törjük össze vagy vágjuk egészen apró kockára.
A tésztát kenjük meg 2 teáskanál pestoval, helyezzük az egyik felébe a paradicsomot és a sajt felét, hajtsuk rá.
Forró, olívaolajjal bekent panini sütőbe süssük össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...